נעילה חיובית באירופה בציפייה לצעדים נוספים של ה-ECB

מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בגוש האירו עלה פחות מהצפי ■ הנפט מטפס בכ-1% ומתקרב לרף ה-68 דולר לחבית

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, זאת לאור נעילה חיובית אמש בוול סטריט וספקולציות לפיהן הבנק המרכזי האירופי ירחיב את התוכניות להקלה כמותית מחר בפגישת הריבית.

מדד הבנצ'מרק האירופי, הסטוקס 600, זינק ב-12% מהשפל שרשם באוקטובר, כאשר נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי אמר שהבנק עשוי להרחיב את תוכנית רכישות האג"ח שלו, כולל האג"ח הממשלתיות. זאת בעוד הבנקים המרכזיים ביפן וסין הכריזו על צעדים מוניטארים חדשים.

דראגי והצוות שלו יתכנסו מחר בגרמניה במטרה לדון במדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי. בשווקים גוברות הערכות שדראגי יחליט על תוכנית להקלה כמותית (QE) בהיקף גבוה, עניין שהוביל לעלייה בקרנות העוקבות אחר המדדים באירופה, לראשונה מזה חמישה חודשים.

בזירת המאקרו פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים באיטליה רשם קריאה גבוהה מהצפי של 51.8 נקודות בנובמבר. בספרד, מנגד נרשמה האטה בפעילות הכלכלית במגזר השירותים. מאוחר יותר יתפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות. מדד מנהלי הרכש הכללי בגוש האירו עמד על קריאה של 51.1 נקודות, מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדעו על 51.4 נקודות ומתחת לקריאה באוקטובר שעמדה על 52.1 נקודות.

הניקיי המשיך לעלות

מגמה מעורבת נרשמה הבוקר (ד') בתום המסחר בבורסות אסיה, לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כשמדד הדאו ג'ונס העפיל לשיא חדש.

הנפט ממשיך לעמוד במוקד, והוא מטפס בכ-1% ומתקרב לרף ה-68 דולר לחבית. אתמול פורסם דוח המלאים בארה"ב, שהצביע על גריעה של כ-6.5 מיליון חביות נפט בשבוע שעבר.

נשיא שלוחת הפד בניו יורק ויליאם דאדלי וסגן יו"ר הפד סטנלי פישר מסרו תחזיות טובות למדי לכלכלת ארה"ב וקידמו בברכה את הירידה במחירי האנרגיה. פישר עצמו ציין אתמול בכנס של ה"וול סטריט ג'ורנל" כי הבנק המרכזי של ארה"ב קרוב לנטוש את התחזית שלו, לפיה הוא ישמור על הריביות ברמה אפסית למשך זמן ממושך.

"תיאבון המשקיעים בארה"ב קם לתחייה, בעוד שביפן חולשת הין ונפילת מחירי הנפט תורמת למניות הייצוא הגדולות. יש זרם של השקעות מסחורות למניות, ונזילות מצטברת בשוק המניות האמריקאי", ציינו הבוקר ב-Toyo Securities.

בסיטי מעריכים כי מדד ה-S&P 500 ירשום עלייה של 8.5% ב-2015 ויגיע לרף ה-2,200 נקודות. בסיטי חוזים עוד כי השוק היפני והשווקים המתעוררים יבלטו לחיוב בשנה הבאה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]