קרן טרנר, סמנכ"לית משרד התחבורה: "אני לא מתכוונת לפתור לתושבים את בעיית הנסיעה במכונית הפרטית. אם הם יחליטו לעמוד בפקקים, שיעמדו ויקללו עד מחר. זו המדיניות, אני אומרת זאת באחריות, וזה ביטוי לשינוי תפיסה מהותי".
טרנר היא בת 35, והיא מנהלת תקציב שנתי קבוע בהיקף 12 מיליארד דולר, ואחראית על מיזמי ענק בעשרות ומאות מיליארדים, כממונה על תיאום תחבורה ופיתוח התשתית היבשתית, הכוללת את הרכבת, נתיבי תחבורה ציבורית עירוניים ובינעירוניים, וסלילת כבישים ומחלפים בכל הארץ.
"נראה שהממשלה מעדיפה דיור, גם אם המשמעות היא שאנשים יעמדו בפקקים. הפרבור מסוכן כשהוא נעשה בלי תמיכה תחבורתית, ואנחנו בפיגור כי הפרבור מגיע לפני שמגיעות מערכות ההסעה ההמונית. דוגמה הפוכה וטובה היא שטחי מחנות צה"ל במטרופולין תל אביב. שם קווי הרכבות הקלות ייבנו במקביל למיזמי הדיור הגדולים, שיחליפו את המחנות המתפנים, ויתנו מענה לתנועה ולצפיפות".
הכתבה המלאה - במגזין G
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.