צפו: המנהרה החדשה בת"א שעלתה חצי מיליארד שקל

הצצה לתוך המנהרה הגדולה והמסועפת שנבנתה מתחת למתחם שרונה והקריה בת"א, אשר תכלול 7 כניסות ויציאות ותקל משמעותית על עומסי התנועה באזור

רחוב תת קרקעי בשרונה / צילום: אורי סקופ
רחוב תת קרקעי בשרונה / צילום: אורי סקופ

השבוע נפתח לתנועה המקטע הראשון במנהרת "אריה לובה אליאב" שתקיף את מתחם שרונה ותאפשר הקלה בעומסי התנועה באזור. הכניסה למקטע הראשון שבוצע על ידי רשות מקרקעי ישראל היא לכיוון מערב על קפלן, והיציאה היא לכיוון מזרח על אותו רחוב. עם סיום הבנייה הדרך תוביל לכ-10 חניונים של בנייני מגורים ומשרדים, המכילים כ-10,000 מקומות חנייה, מתוכם 30% מיועדים לשימוש הציבור.

בסה"כ מתוכננות 7 כניסות ויציאות מהרחוב התת קרקעי אל הרחובות המקיפים. השלב הבא של הדרך צפוי להיפתח לציבור במרץ 2015, ויכלול את המקטע הדרומי ובו הכניסות למגדלים הקיימים, מילניום, פלטינום והתיכון, יחד עם מגדלי גינדי החדשים.