פרסום במובייל כבר מזמן הפך לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים בפרסום הדיגיטלי, אבל בדיוק כמו בעולם הדיגיטל של המחשב, גם כאן המפרסמים לא מחפשים רק את היכולת להגיע להמונים, אלא גם לדעת שבסוף הדרך זה אכן משתלם להם ברמת ה-ROI (החזר על השקעה).
בחברת Takoomi מנסים ללמוד עד כמה שאפשר על המשתמשים, כדי לייעל את הקמפיינים הפרסומיים עבורם. כך, בעולם המובייל שבו אין קוקיז שמותקנים על המכשירים, הטכנולוגיה של הסטארט-אפ מנסה להתאים פרסומות רלוונטיות על בסיס פרופיל משתמש שהיא בונה, וכך לייעל ולהעצים את אפקטיביות הקמפיינים. בשורה התחתונה, המטרה של Takoomi היא להביא לעלות רכישת משתמש נמוכה, לצד החזר השקעה גבוה מהמשתמש עצמו.
פרופיל המשתמש נבנה על סמך המפעיל הסלולרי, גרסת מערכת ההפעלה בטלפון, מין, אזור מגורים, תכנים שהם צורכים ושעות שימוש, ומהם להסיק מה הסיכוי שהמשתמש יוריד אפליקציה מסוימת או ירכוש מוצר דרך המובייל. המידע של Takoomi מבוסס על נתונים מצטברים של מיליוני הקלקות על פרסומות במובייל, ומעקב אחר צריכת אפליקציות מובייל בארה"ב. "אנחנו יודעים לחזות מה משתמשים בעלי מאפיינים דומים יעשו בעתיד", מסביר המנכ"ל רוני לב.
באמצעות שילוב פיקסל קטן בתוך הרשת של המפרסם או באמצעות שילוב קוד הטכנולוגיה בתוך האפליקציה עצמה, המפרסמים מקבלים לא רק דיווח על מה עושים המשתמשים בטלפון אלא גם מה ניתן לעשות עם המידע הזה. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את אפליקציית ההיכרויות הפופולרית zoosk, לצד אתר ההיכרויות match.com וענקית האינטרנט הרוסית mail.ru.
לב, 30, ויותם בנעטיה, 38, הקימו את Takoomi לפני שלוש שנים. לב הוא יוצא חברת adsmarket (לימים מטומי, שהנפיקה השנה בבורסה בלונדון), ובנעטיה הקים בעבר חברה בתחום ובעל ניסיון בעולם הפרסום והמכירות באינטרנט.
"אנחנו יודעים לנתח באיזו מפעילה משתמשים מתקינים יותר אפליקציות, ובאיזו מפעילה הם עושים יותר רכישות בתוך האפליקציות, וכך להגיד למפרסמים איפה הכי כדאי להם לפרסם", מסביר בנעטיה. כך, מסבירים בחברה, נמצא כי לקוחות של מפעילת הסלולר T-Mobile בארה"ב מורידים יותר אפליקציות משחקים מאשר מנויי מפעילות אחרות, וגם מבצעים יותר רכישות בתוך האפליקציות. מידע זה, אומרים לב ובנעטיה, מאפשר למפרסמים להבין מתי ואיפה הם יכולים למצוא את קהל היעד שלהם, לעשות חישוב לגבי המחיר שהם מוכנים לשלם כדי להגיע למשתמשים, ומשם להבין את ה-ROI שיקבלו.
החברה, שמעסיקה כ-12 עובדים ברמת החייל בתל-אביב, פועלת מהון עצמי, אך נמצאת במגעים עם מספר משקיעים. החברה מנתחת את הרגלי השימוש של כמיליון משתמשים ביום, מארה"ב, אירופה ואוסטרליה.
מודל עסקי: ישנם מספר מודלים כמו תשלום על הקלקות, רכישות או התקנות שהתבצעו על בסיס נתוני המערכת שלנו. בנוסף, יש לקוחות שאנחנו מנהלים להם את הקמפיינים השיווקיים.
משמעות השם: אף שזה נשמע כמו מילה בעברית, המשמעות היא "פיקחות" ביפנית.
Takoomi
שנת הקמה: 2011תחום פעילות: מערכת אופטימיזציה לפרסומות במוביילמייסדים: רוני לב ויותם בנעטיההיקף גיוס: הון עצמי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.