קבוצות הכדורגל בישראל קיבלו בשלוש השנים האחרונות מהטוטו סכום כולל של 197.7 מיליון שקל בגין הסכם השיווק. כך עולה מפירוט התשלומים שהעביר הטוטו, והוא כולל את הכספים שקיבלו ההתאחדות והקבוצות בשתי הליגות הבכירות (ליגת על ולאומית) בעונות 2011/12, 2012/13 ו-2013/14.
בסך הכל יכלו ההתאחדות והקבוצות לקבל סכום מקסימום של 214.5 מיליון שקל בגין ההסכם, אולם בפועל קיזז הטוטו 16.7 מיליון שקל בגין סעיפים שונים ו"אי קבלת תמורה שיווקית". הקבוצה לה נרשמו הקיזוזים הגדולים ביותר מההסכם היא מכבי ת"א - 440 אלף שקל בסך הכל, בגין אי עמידה בסעיפים מההסכם; לעירוני קרית שמונה קוזזו 244 אלף שקל ולמכבי חיפה 192 אלף שקל. להתאחדות לכדורגל קיזז הטוטו 2.6 מיליון שקל.
מתוך הסכום הכולל של הסכם השיווק, את הנתח הגדול ביותר קיבלה ההתאחדות עצמה - 49.5 מיליון שקל (25% מכלל ההסכם). מבין הקבוצות קיבלה מכבי ת"א את הסכום הגבוה ביותר - 10 מיליון שקל, אחריה מכבי חיפה (9.8 מיליון), הפועל ת"א (9.37 מיליון), קרית שמונה (9.34 מיליון) ובית"ר ירושלים (8 מיליון); מבין הקבוצות ששיחקו בכל שלוש העונות הקודמות בליגת העל, עירוני רמה"ש קיבלה את הסכום הנמוך ביותר בגין הסכם השיווק - 6.5 מיליון שקל. הפערים נובעים משינויים שנעשו בהסכם, ותשלומים עבור רייטינג, כך יצא שקבוצות שמשודרות יותר וזוכות לחשיפה ב"משחק המרכזי" נהנו מסכומים גבוהים יותר.
יש לציין כי הסכם השיווק מהווה רק חלק ממקור הכסף שמועבר לקבוצות. ההקצבה המובטחת המינימלית לקבוצה בליגת העל עומדת בעונה הנוכחית (2014/15) על 4.72 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.