וול סטריט ננעלה בעליות שערים בתמיכת נתוני המאקרו

המכירות הקמעונאיות לחודש נובמבר רשמו את העלייה החדה ביותר מזה 8 חודשים ■ התביעות הראשוניות השבועיות לדמי אבטלה עמדו על 294 אלף, בהתאם לצפי ■ הנפט ירד מתחת ל-60 דולר לראשונה מאז יולי 2009

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, על רקע נתוני מאקרו שהתפרסמו היום, וכאשר מחיר הנפט ירד מתחת ל-60 דולר, לראשונה מזה 5.5 שנים. באירופה נחתם המסחר במגמה מעורבת.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של קולמקס מציין היום כי "השווקים הציגו אמש את הירידה החדה ביותר מאז אוקטובר, טרום הראלי המהיר אשר נבלם השבוע. הסוחרים מודאגים מהתרסקות מחירי הנפט העלאת הריבית הצפויה והחוב היווני. כל אלו ואחרים הינם עיקר הטריגר למימוש, ולא רק סיבה. מימוש מתבקש לאחר חודשיים חזקים במיוחד. בחדרי העסקאות נרשם זינוק בביקוש למכשירי גידור קצרים כאשר פרמיית הסיכון עולה לטווח הקצר בעיקר סביב 2% מהכסף. בטווח הבינוני נראה שמהמשקיעים מביעים אמון בשווקים".

היום נרשמו עליות במחירי הנפט בתחילת המסחר, אולם הוא חזר לרדת, ואף ירד מתחת ל-60 דולר לחבית, לראשונה מאז יולי 2009. שר הנפט הסעודי והאיש החזק באופ"ק עלי אל-נעימי פרסם הצהרה מפתיעה בוועידת שינויי האקלים של האו"ם שנערכה אתמול בלימה, פרו. הצהרה שעשויה לאשש את הטענה על ירידת כוחו של הארגון. "מדוע שאני אחתוך את התפוקה? אתם יודעים מה השוק עושה לכל סחורה. הוא מוריד אותה מטה ומעלה אותה מעלה", אמר נעימי.

ברוסיה המשבר הכלכלי הולך ומחריף. בניסיון לבלום את קריסת הרובל, הבנק המרכזי הרוסי הקפיץ היום את הריבית ב-100 נקודות בסיס אך הצעד הנואש לא עזר והרובל המשיך לצלול, לאחר שהשלים קריסה של 65% מול הדולר מתחילת השנה. לאחר החלטת הבנק המרכזי ברוסיה להעלות את הריבית המרכזית ל-10.5%, הרובל המשיך להחלש היום מול הדולר ונגע בשפל כל הזמנים ברמה של 55.46 רובל לדולר. הבנק גם פרסם אזהרה חמורה לגבי עתידה הכלכלי של רוסיה.

בתחום המאקרו, התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש נובמבר שרשמו עלייה של 0.7% לעומת צפי לעלייה של 0.4%. מדובר בגידול החד ביותר מזה 8 חודשים. התביעות הראשוניות השבועיות לדמי אבטלה עמדו על 294 אלף, בהתאם לצפי. לאחר המסחר פורסם נתון המלאים העסקיים שרשם עלייה של 0.2% באוקטובר.

"צפינו שמחירי הנפט הנמוכים יעזרו לצרכנות, וזה אכן מה שקורה", כך אומרת פאטי אדווארדס, מנהלת השקעות ב-U.S. Bank Wealth Management, בתגובה לנתוני המאקרו.

טבע צופה רווח של 5-5.3 דולר למניה

מניות האנרגיה המכישו לרכז עניין היום על רקע המשך השחיקה במחירי הנפט. נציין את אקסון מובייל ושברון.

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח ש-eBay מתכננת קיצוץ של אלפי משרות מכוח העבודה שלה לקראת הפיצול של פייפאל ב-2015.

חברת טבע פרסמה תחזית לפיה החברה צופה רווח נקי של 5-5.3 דולר למניה בשנת 2015 לצד הכנסות של 19-19.4 מיליארד דולר. קונצנזוס תחזיות האנליסטים עמד על רווח של 5.06 דולר למניה והכנסות של 20.07 מיליארד דולר.