בורסות אירופה נפלו 6% השבוע - הירידה החדה מזה 3 שנים

מדד Stoxx Europe 600 נפל היום 2.9% על רקע המשך הצלילה במחיר הנפט

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות על רקע המשך הירידה במחירי הנפט שגררה מטה את מניות האנרגיה. מדד Stoxx Europe 600 נפל ב-2.6% והשלים ירידה שבועית של 5.9% - הירידה השבועית החדה ביותר מזה 3 שנים. מחיר הנפט ירד היום בכ-3% ל-58 דולר לחבית בעת הנעילה בבורסות אירופה.

"מחיר הנפט ממשיך לרדת וכל מניות האנרגיה נלחצות מטה - כולל מניות הכרייה", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-SG Private Banking. "כמו כן, הנתונים האחרונים מצביעים על האטה כלכלית בסין. כל זה מוביל משקיעים למכור מניות אירופיות ולממש רווחים על רקע הראלי היפה שהיה באירופה מאז אוקטובר".

קרטל הנפט אופ"ק חוזה כי הביקוש לנפט שהוא מפיק יירד בשנה הבאה לשפל של 12 שנים. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה הורידה היום את תחזית הביקוש לנפט - וכל אלה ממשיכים להוריד את המחירים מטה.

מבין המניות הבולטות באירופה נציין את BHP Billiton וריו טינטו שירדו בגלל הנפילה בנפט.

בסקטור הפיננסי, מניית Commerzbank ירדה לאחר שה"פייננשל טיימס" דיווח כי הבנק הגרמני ישלם לרשויות בארה"ב כמיליארד דולר כדי להסדיר חקירה הקשורה בהפרת חוק איסור הלבנת הון.

עליות באסיה

עליות נרשמו הבוקר בבורסות אסיה לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין ולאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש.

בסין דווח היום כי התפוקה התעשייתית גדלה ב-7.2% בנובמבר לעומת נובמבר 2013, לעומת צפי כלכלנים לעלייה של 7.5% ולעומת גידול של 7.7% באוקטובר. עוד דווח כי המכירות הקמעונאיות גדלו 11.7% בנובמבר, לעומת צפי לעלייה של 11.5%.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות, על רקע נתוני מאקרו שהתפרסמו והעידו על עלייה של 0.7% במכירות הקמעונאיות בנובמבר.

בטוקיו זינקה מניית קנון לאחר שהחברה העלתה את תחזית הדיבידנד שלה לסוף השנה.