וול סטריט נפלה בעוד מחיר הנפט צנח ל-57.8 דולר לחבית

מחיר הנפט צלל השבוע ב-12% נוספים וה-S&P 500 ב-3.5% ■ מנהל השקעות בוול סטריט: "לדעתי מחיר הנפט מסוג ברנט יתייצב סביב 60 דולר לחבית. יש עוד קצת ירידות בדרך אבל אנחנו קרובים לסוף"

סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: רויטרס

מדדי המניות בוול סטריט ירדו היום (ו') בשל המשך הצניחה במחיר הנפט ששולחת מטה את מניות האנרגיה. מחיר חבית נפט מסוג WTI נפל בכ-3.6% ל-57.8 דולר לחבית והשלים צניחה שבועית של 12%. מדד S&P 500 סגר שבוע בירידה של 3.5%.

"כל הסיפור זה מחיר הנפט", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Crossbridge Capital. "אני חושב שהירידות קצרות טווח. לדעתי מחיר הנפט מסוג ברנט יתייצב סביב 60 דולר לחבית. יש עוד קצת ירידות בדרך אבל אנחנו קרובים לסוף".

השווקים מחקו יותר מטריליון דולר השבוע בשל צניחת הנפט שפוגעת במניות האנרגיה. היום חתכה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה את תחזית הביקוש לנפט וזאת לאחר שקרטל אופ"ק צופה כי הביקוש לנפט שהוא מפיק יירד בשנה הבאה לשפל של 12 שנים. (לסיפור המלא)

במקביל לירידות עולה גם התנודתיות בשוק, כאשר מדד ה-VIX זינק השבוע ב-70% - העלייה השבועית החדה מזה 4 שנים. היום טיפס המדד מעל 21 נקודות בפעם הראשונה מאז הטלטלה באוקטובר.

בזירת המקרו פורסם היום מדד המחירים ליצרן שירד ב-0.2% בנובמבר - בניגוד לציפיות שעמדו על ירידה של 0.1%. מדד אמון הצרכנים לדצמבר קפץ לשיא שלא נראה מאז ינואר 2007 - 93.8 נקודות מרמה של 88.8 נק' בחודש שעבר. כלכלנים ציפו למדד בגובה 89.6 נק'.

"הנפט נופל והדולר מתחזק אז אין למעשה לחצי מחירים", אמר לבלומברג כלכלן ב-Raymond James & Associates. "אין איום אינפלציה. לפדרל ריזרב יש עוד מרחב תמרון בנוגע להעלאת הריבית".

מניות האנרגיה המשיכו לרדת

מניות האנרגיה המשיכו ליפול היום בגלל הנפט, כמו למשל שברון , ConocoPhillips ואקסון מובייל .

מניית חברת התוכנה אדובי סיסטמס זינקה לאחר שהחברה דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על הכנסות גבוהות מהצפי ברבעון האחרון.

טבע פרסמה אתמול תחזית לפיה החברה צופה רווח נקי של 5-5.3 דולר למניה בשנת 2015 לצד הכנסות של 19-19.4 מיליארד דולר. קונצנזוס תחזיות האנליסטים עמד על רווח של 5.06 דולר למניה והכנסות של 20.07 מיליארד דולר.