שוק המסעדות בישראל מגלגל למעלה מ-10 מיליארד שקל בשנה, אבל נחשב לבעייתי במיוחד במונחים של הישרדות עסקית. התחום מאופיין בנגישות נמוכה לטכנולוגיה כשברוב המסעדות הזמנת חומרי גלם מתבצעת בטלפון וההתחשבנות מול הספקים מתבססת לעתים על חשבוניות נייר.
במסעדות רבות אפשר למצוא אי-סדר וערימות ניירת, תפריטים לא רווחיים, מלאי עודף, בזבוזים וגניבות, ואם תוסיפו לכל זה תחלופת כוח אדם גבוהה - תקבלו תוצאה סופית של רווחיות נמוכה ואפילו הפסדים. כך קם סטארט-אפ ישראלי בשם מרקטמן (Marketman), שמהווה פלטפורמה לניהול אספקה ומלאי למסעדות.
מרקטמן מנתחת ומספקת מידע לבעל העסק על כל תהליך הרכישה והניצול בפועל של חומרי הגלם במסעדה. למעשה מדובר בתוכנת ענן קלה ופשוטה לשימוש בעלת ממשק אינטרנטי ואפליקציה למכשירי אייפון ואנדרואיד, שבאמצעותה ניתן להזמין אספקה של כל חומרי הגלם כמו משקאות, בשר, ירקות וחומרי ניקוי. המערכת מנתחת את השימוש באותם חומרי גלם ואת הביטוי שלהם בעלויות המנות בתפריט.
בעל העסק מקבל מידע שוטף לגבי הזמנות שבוצעו מספקים, חומרי גלם שסופקו, והתראות כגון בעיות באספקה או עליית מחירי חומרי גלם אשר שוחקים את הרווח הגולמי של המנה. התהליך מאפשר לבעל המסעדה שליטה אבסולוטית בנעשה ומתבצע בזמן אמת, כשכל המידע מגובה בענן.
השירות עולה כמה מאות שקלים בחודש. נועם וולף, מייסד משותף ומנכ"ל Marketman, אמר כי "גייסנו הון ראשוני של 200 אלף דולר וכעת אחרי שביססנו את המודל העסקי של החברה בישראל, אנחנו מגייסים 2 מיליון דולר כדי לפרוץ את דרכנו בשוק האמריקאי".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.