אימיון פארמה הנאסד"קית בוחנת רישום גם בתל אביב

החברה המתמחה בטיפול במחלות דלקתיות, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 41 מיליון דולר ■ נמצאת בשלב ניסויי היעילות במוצר לטיפול במחלת העיכול קוליטיס ובמחלה נדירה נוספת

בתקופה בה כמעט כל חברת טכנולוגיה ישראלית הנסחרת בת"א מחפשת את הדרך לרישום כפול בבורסה נוספת, אפילו אם גודלה זעום, חברה ישראלית אחת שהתחילה בנאסד"ק, מחפשת את הכיוון ההפוך. חברת אימיון פארמה, המתמחה בטיפול במחלות דלקתיות ונסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 41 מיליון דולר, שוקלת רישום גם לבורסה בתל אביב.

אימיון הוקמה ומנוהלת על ידי דניאל טפר, בעבר בכיר בחברות ייעוץ ושיווק בתחום הפארמה בארה"ב. טפר הקים את החברה על בסיס מוצר שנרכש מחברת iCO האמריקאית - תרופה בשם bertilimumab. מוצר זה עבר לפני כן בין כמה חברות פארמה גדולות, אך לדעת אימיון לא פותח עד כה להתוויות (המחלות) הנכונות.

ב-2013 מוזגה אימיון, שהייתה חברה ישראלית פרטית, לתוך חברת Epicept שנסחרה בנאסד"ק. מלבד השלד הבורסאי, אפיספט המקורית הביאה לעסקה גם מוצר לטיפול בכאבי עצבים כרוניים אצל חולי סרטן. טיפול זה הינו מתקדם יותר - כבר לקראת שלב III של הניסויים הקליניים, אולם הוא נחשב לפחות חדשני ומבטיח מהמוצרים שהביאה אימיון למיזוג.

טפר העריך בעבר כי ניתן יהיה למכור את זכויות הפיתוח של מוצר זה לחברה גדולה (ההערכה הייתה כי ניתן יהיה לעשות זאת עוד ב-2014, אולם בפארמה תמיד לוחות הזמנים מתארכים), ולרשום ממנו הכנסות שישמשו למימון פיתוחה של ה-bertilimumab. פוטנציאל השוק של המוצר הוא להערכת החברה 400-500 מיליון דולר.

במארס השנה ביצעה אימיון גיוס של 11.7 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. היא נמצאת בשלב ניסויי היעילות ב-bertilimumab, לטיפול במחלת העיכול קוליטיס ובמחלה הנדירה bullous pemphig.