ת"א סגרה בעליות של 1%; אופקו זינקה 5.7%, כיל 2.6%

עליות באירופה, בורסת מוסקבה מזנקת ■ מחירי הנפט מתייצבים סביב 61 דולר לחבית ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') בעליות שערים ברקע למגמה החיובית בשוקי העולם בעקבות הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של הפד. מחירי הנפט מתייצבים והבורסות נסחרות בעליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.9 מיליארד שקל.

"השבוע הסוער מסתיים בעליות שערים בכל האפיקים", מציין עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות אפסילון. "כפי שציינו לפני כמה ימים, המרווחים הגבוהים יחסית באגרות החוב הקונצרניות יצרו הזדמנות כניסה טובה וככל הנראה היא נוצלה על ידי הגופים המוסדיים. בנוסף, אני סבור שנוצרו הזדמנויות קנייה גם בקרב שוק המניות כאשר ניתן לזהות מספר לא מבוטל של ניירות (בעיקר מהשורה השנייה) שירדו בחדות למרות שאינן קשורות בשום דרך למשבר עם רוסיה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס היום למשבר החמור שפוקד את רוסיה בעקבות קריסת מחירי הנפט והפיחות החד ברובל, והאשים "גורמים חיצוניים" בבעיותיה של המדינה. פוטין הבטיח שרוסיה תתגבר על האתגרים שלה ותחזור לצמוח לכל היותר עד 2017. "הצמיחה נמצאת בפתח משום שהמצב הכלכלי ישתנה והצמיחה של הכלכלה הגלובלית תזדקק למשאבים נוספים", אמר פוטין במסגרת הנאום השנתי שלו במוסקבה. "בתרחיש הכלכלי הקיצוני ביותר המשבר יימשך שנתיים ולאחר מכן הצמיחה תשוב", לדבריו.

החברות הקשורות למשבר ברוסיה, ביניהן אפריקה ישראל וכלכלית ירושלים, עדיין עומדות במוקד לאחר שהשילו עשרות אחוזים מערכן בימים האחרונים.

אתמול דווח כי ביהמ"ש העליון לערעורים בארה"ב העניק למתחרותיה של טבע - מיילן ואקטיביס - את האפשרות לשווק את תרופת ה-Celebrex בבלעדיות בארה"ב, במקביל לטבע, שהחלה לשווק את התרופה לפני כשבוע.

המניות הדואליות עלו לאחר שחזרו ברובן עם פערים חיוביים מוול סטריט. נציין את אופקו , פריגו , טבע, פוטומדקס וטאואר .

על רקע הירידות בשוק האג"ח הקונצרניות בית ההשקעות פסגות הוריד אתמול את תחזית הרווח וההמלצה לבנק הפועלים לאומי ודיסקונט . לעומת זאת, פסגות דווקא מעלים המלצה למניית מזרחי טפחות . בבית ההשקעות מעריכים כי הנפילות באג"ח הקונצרניות יהוו רוח גבית בדרישה של בנק ישראל מהבנקים לעבות את ההפרשות שלהם להפסדי אשראי.

שותפות זרח השלימה בהנפקת זכויות גיוס של כ-2.4 מיליון שקל. השותף הכללי בשותפות, שהינו חברה בשליטת גוליבר אנרג'י, השקיע בהנפקת הזכויות לפי חלקו היחסי בהון השותפות (כ-4%) כ-140 אלף שקל. זרח מייעדת את תמורת הגיוס למימון פעילותה השוטפת. יצויין כי זרח הגישה לאחרונה לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים שתי בקשות לקבלת רשיונות חיפושי נפט וגז - רשיון חתרורים ורשיון שיטים.

רדהיל הודיעה אתמול על גיוס חולים ראשונים לניסוי שלב III עם תרופת RHB-102 לטיפול בגסטרואנטריטיס חריפה וגסטריטיס, דלקות של דרכי העיכול הגורמות לתסמינים הכוללים, בין היתר, בחילות והקאות.