13 חברות מארבע מדינות השתתפו בכנס המציעים למכרז שפרסמה חברת נת"ע לבניית תחנה תת קרקעית שתשרת את הקו האדום והירוק של הרכבת הקלה. התחנה תיבנה במקום שבו עומד היום גשר מעריב (גשר הנשרים) האגדי.
בין שאר המתעניינות פיצרוטי וגלה מאיטליה, וינצי מצרפת, CCC מסין וחברות ישראליות ובהן דניה סיבוס, שפיר הנדסה וסולל בונה. עלות בניית התחנה נאמדת במיליארד שקל.
התחנה מתוכננת להיות אחת התחנות הגדולות של הרכבת הקלה ותכלול תחנה תת קרקעית בת שלושה מפלסים: לקו האדום, לקו הירוק העתידי ולכרטוס. העבודות יחלו בעוד כחצי שנה והצומת המרכזי ייסגר למשך חמש שנים. במקומו יוקם מעבר משוקע מרחוב יצחק שדה ללינקולן וקרליבך כתחליף לגשר שייהרס.
בנת"ע טענו כי הורדת הגשר שכל כך מזוהה עם העיר מסמלת את העובדה שהפרויקט הרכבת הקלה במטרופולין ת"א אכן קורם עור וגידים ונמצא, למרות מורכבותו, בנקודת האל חזור שלו.
PB תקבל פטור ממכרז?
בתוך כך, לפני כמה ימים נפגשו בכירים בנת"ע עם החשכ"לית באוצר מיכל עבאדי בויאנג'ו על מנת שתאפשר להם לפטור את חברת PB ממכרז לניהול פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב בסך מאות מיליוני שקלים. וכך, נודע ל"גלובס" כי עבאדי בואנג'ו השתכנעה כי הרעיון שתהיה חברה אחת שתנהל את פרויקט הקו האדום הוא נכון ומקובל בעולם, אך ביקשה לקבל מסמכים נוספים שיוכיחו מדוע חשוב לפטור את פי בי ממכרז.
לפני כמה שבועות פורסם בראשונה ב"גלובס" כי נת"ע צפויה לחתום על הסכם שבו תנהל PB את המיזם לתקופה של 10 שנים. כך, במקום המהנדסים והיועצים הפנימיים שעובדים בחברה כיום, אמורה PB- שמספקת שירותים מקצועיים בתחום התשתיות - לספק את כל שירותי הייעוץ והניהול הדרושים לנת"ע. ואולם, עבאדי בויאנג'ו דרשה מנת"ע לעצור התקשרות זו עד שתבחן את הנושא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.