בקשה לתביעה ייצוגית בסך 4.1 מיליון שקל הוגשה נגד חברת הסלולר סלקום, בטענה כי היא גובה עמלה עבור תשלום חשבון הטלפון שנעשה בהוראת קבע בבנק.
באוגוסט האחרון גילתה התובעת, חברה עסקית המנויה של שירותי הסלולר והטלפון הקווי של סלקום מזה שנים, כי לחשבון הסלולרי נוסף סך של 6.90 שקלים כעמלה עבור תשלום בהוראת קבע בנקאית - נוסף לעמלת השורה בה מחויבים מנויי סלקום כלפי הבנק בגין הגבייה בהוראת הקבע. בדיקה קצרה העלתה כי החיוב התמוה החל חודשים ספורים קודם לכן.
בסלקום, על-פי התביעה, הסבירו כי הוחלט לחייב בעמלה הנ"ל בשל עלויות שעד אז "היא ספגה", וכי אם ברצונה של התובעת להימנע מתשלום זה, עליה לעבור להוראת קבע בכרטיס אשראי.
באמצעות עו"ד רם גורודיסקי טוענת התובעת כי לסלקום אין סמכות לגבות עמלה בגין תשלום בהוראת קבע בנקאית, כיוון שרישיונה אינו מתיר לה לגבות עמלות בגין תשלומים עבור השירותים אותם היא מספקת.
יתרה מזאת, נטען כי תשלום חיובי הלקוח בהוראת קבע בנקאית אינו שירות אותו מעניקה סלקום ללקוחותיה. זהו שירות המעניקים לסלקום לקוחותיה, כאשר הם נותנים לה היתר לגבות מחשבון הבנק שלהם את חיוביהם. לפיכך, נטען בתביעה, התנהלותה של סלקום מהווה הפרת הסכם, לוקה בחוסר תום-לב ומהווה הטעיה על-פי חוק הגנת הצרכן.
לטענת התובעת, נזקה האישי מגיע ל-42 שקל, כשחישוב הנזק המצרפי לצורך התביעה הייצוגית מגיע לסך של 4,140,000 שקל - עבור קבוצת לקוחות משוערת של עשרות אלפים.
תגובת סלקום: "החברה טרם קיבלה את כתב התביעה, ובכל מקרה תגיב עליו בערכאות המתאימות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.