הטיפ היומי: מניה מתחום המזון שיכולה לזנק ב-43% בשנה

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים על Elior הצרפתית ב"תשואת יתר" במחיר יעד של 17.2 אירו למניה

Elior / צילום: אתר החברה
Elior / צילום: אתר החברה

חברת שירותי המזון Elior נסחרת בבורסה של פריס (סימול: ELIOR:FP) לפי שווי של כ-2 מיליארד אירו. החברה הונפקה לראשונה לפני חצי שנה. אליור מספקת שירותי קייטרינג ופעילה בשני סגמנטים: חוזי קייטרינג, תוך התמקדות בלקוחות מתחום התעשייה, החינוך והבריאות (71% מההכנסות); וזיכיונות, בעיקר ללקוחות מתחום התעופה והתחבורה. אליור היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר בתחומה בצרפת, ספרד ואיטליה, והיא פעילה גם בבריטניה, פורטוגל וארה"ב.

באחרונה פרסמה החברה את הדוחות הכספיים שלה לסיכום שנת הכספים 2014. התוצאות היו טובות מהצפי, עם EBITDA (רווח בנטרול ריבית ומס, פחת והפחתות) של 308 מיליון אירו, לעומת צפי הקונצנזוס ל-296 מיליון אירו, וזאת על רקע חוזק בשוק הזיכיונות מחוץ לצרפת.

יחד עם זאת, הפוקוס העיקרי היה התחזיות שפרסמה החברה לשנת הכספים 2015, שבה אליור מצפה לצמיחה אורגנית של למעלה מ-2%, כלומר האטה משיעור של 3.9% בשנת 2014, על רקע חולשה במגמות המקרו-כלכליות בצרפת ואיטליה, וקיפאון בשולי ה-EBITDA.

אולם הגורמים האלה יקוזזו על ידי שיעורי מס וריביות נמוכים יותר, בזכות המימון המחודש שביצעה אליור. כמו כן, החברה ביצעה רה-ארגון במצבת כוח האדם שלה, והדבר צפוי לתרום לתוצאותיה אחרי 2015.

אנו מעדכנים את התחזיות שלנו לרווח הנקי למניה של אליור לשנים הקרובות. אנו מעלים את התחזית ב-3%-9% לשנים 2015-2017, על רקע השפעות מהלך המימון מחדש, שיפצה על הצמיחה האורגנית ושולי הרווח, שהיו מתחת לתחזיות שלנו. החברה הדגישה שוב, שבכוונתה להשקיע במיזוגים ורכישות, בעיקר לצורך בניית נוכחות משמעותית יותר בארה"ב.

לאור העובדה שמניית אליור נסחרת בדיסקאונט של 20%-40% ביחס לקבוצת ההשוואה שלה, ועל בסיס שימוש במודל DCF, שהצביע על מחיר יעד גבוה ממחיר המניה, אנו ממשיכים להמליץ עליה "תשואת יתר". אנו מעלים מעט את מחיר היעד למניה, מ-17 אירו ל-17.2 אירו - המשקף פרמיה של כ-43% על פני מחיר המניה הנוכחי בבורסה.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם