נעילה חיובית בבורסות אירופה חרף התפתחות מדאיגה ביוון

מדד Stoxx Europe 600 משלים ראלי של כ-6% בחמישה ימים ■ יוון עשתה היום עוד צעד בדרך להקדמת הבחירות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים ומדד Stoxx Europe 600 השלים עלייה של כ-6% בחמישה ימים - הראלי החד ביותר מזה כחודשיים. סנטימנט חיובי גם בוול סטריט לאחר פרסום נתון התמ"ג המעודכן לרבעון השלישי שהעיד על צמיחה של 5% לעומת 3.9% בקריאה הקודמת.

בזירת המקארו, ביטחון הצרכנים ב-18 מדינות האיחוד האירופי עלה בחודש דצמבר, בעיקר בשל הירידה במחירי הנפט שפינתה בארנקי הצרכנים יותר כסף. סנטימנט הצרכנים עלה לרמה של (10.9-) בדצמבר מרמה של (11.5-) בנובמבר. על פי התחזיות המוקדמות, הנתון אמור היה לעמוד על (11-).

"הזרז העיקרי לעליות היום זה השיאים בוול סטריט, אבל מחזורי המסחר נמוכים בגלל חג המולד", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Raiffeisen Capital Management.

ביוון, ראש הממשלה אנטוניס סמראס נכשל בניסיונו השני לשכנע את המחוקקים לגבות את מועמדותו לנשיאות ולהימנע מהקדמת הבחירות. אם הוא ייכשל בפעם השלישית בהצבעה ב-29 בדצמבר, הפרלמנט היווני יפוזר והבחירות יוקדמו. החשש הוא שמפלגת סיריזה הקומוניסטית תעלה לשלטון שכן היא מובילה בסקרים. המפלגה תומכת בהוצאת יוון מגוש האירו, מה שיגרום למחיקות עתק של בנקים אירופיים המחזיקים באגרות חוב ממשלתיות של יוון (כולל הבנק המרכזי של אירופה).

מבין המניות הבולטות היום בשוק, מניות הבנייה מטפסות כמו למשל Balfour Beatty ו-CRH .

נעילה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה. מחר, נזכיר, יינעל המסחר בוול סטריט ב-20:00 שעון ישראל, וביום חמישי לא יתקיים מסחר.

"הראלי בסחורות צפוי להיות קצר-טווח, זה לא יכול להחזיק אל מול נתוני מהותיים שלא השתנו כמעט. סוחרים רואים בראלי הזדמנות למכור ולצאת", ציינו היום ב-IG.

"בגדול, אנחנו רואים בנפילת מחירי הנפט כזריקה בזרוע של הכלכלה העולמית", ציין הכלכלן הראשי של קרן המטבע העולמית, ה-IMF. בקרן המטבע מצפים כי מחירי הנפט הנמוכים יוסיפו בין 0.3% ל-0.7% לצמיחת הכלכלה העולמית ב-2015.

באוסטרליה, מניות הכרייה והאנרגיה הובילו את הירידות. BHP Billiton , חברת הכרייה הגדולה בעולם, נפלה לאחר שזינקה בכ-9% ב-4 ימי המסחר האחרונים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]