טבע: ה-FDA אישר לשווק גרסה חדשה לתרופת ה-GRANIX

התרופה הביולוגית מיועדת להמריץ את כדוריות הדם הלבנות ולעודד את המערכת החיסונית בעיקר בזמן טיפול כימותרפי ■ טבע מתכננת להשיק את מזרק GRANIX החדש, למתן עצמי על ידי מטופלים ונותני שירות, בתחילת 2015

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

חברת טבע הודיעה היום (ג') כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לה לשווק גרסה חדשה לתרופת ה-GRANIX בהזרקה עצמית. התרופה הביולוגית מיועדת להמריץ את כדוריות הדם הלבנות ולעודד את המערכת החיסונית בעיקר בזמן טיפול כימותרפי.

GRANIX הוא גורם גדילה לוקוציטי המותווה להפחתה של משך נויטרופניה חמורה בקרב חולי סרטן עם גידולים אשר אינם מילואידים המקבלים תרופות אנטי-סרטניות מיאלוסופרסיביות הכרוכות בהסתברות קלינית גבוהה לנויטרופניה פיברילית. GRANIX נמצא בשוק בארה"ב החל מנובמבר 2013. מזרק GRANIX המשווק כעת מותווה רק למתן באמצעות איש מקצוע רפואי. טבע מתכננת להשיק את מזרק GRANIX החדש, למתן עצמי על ידי מטופלים ונותני שירות, בתחילת 2015.

"בשיתוף עם רופאיהם, מטופלים יוכלו להחליט אם GRANIX בהזרקה עצמית בבית או באמצעות נותן שירותי בריאות מקצועי היא דרך הפעולה המתאימה להם," אמר ד"ר לי ס. שוורצברג, ראש חטיבת המטולוגיה אונקולוגית במרכז הרפואי של אוניברסיטת טנסי. "בחירת מסלול של מתן עצמי עשויה לאפשר למטופלים לצמצם את מספר הביקורים הדרושים אצל הרופא שלהם ולאפשר גישה נוספת למטופלים אשר נתקלים באתגרים בביקור אצל נותני שירותי הבריאות שלהם".