יבוא הרכב ההיברידי צפוי להתרחב ב-2015 משמעותית. זאת, בעקבות עדכון חדש לנוהל חישוב הציון הירוק וקביעת דרגת זיהום, שפורסם היום (ג').
העדכון, שגובש בשיתוף משרד התחבורה, רשות המסים והמשרד להגנת הסביבה, משנה את מקדם ההתאמה המשמש לצורך חישוב "הציון הירוק" שקובע את זכאותו של רכב מתוצרת ארה"ב לזיכוי במס הקנייה. שיטת החישוב החדשה תוביל להפחתה משמעותית במיסוי של דגמים היברידיים מסוימים המיובאים מארצות הברית עקב שיבוצם לדרגות זיהום נמוכות יותר, ובכך תאפשר הורדת מחירים גם לצרכן הסופי.
השפעה משמעותית ביותר צפויה להיות על דגמים ששובצו עד כה לדרגת זיהום 3, ובעקבות השינוי יוכלו להשתבץ בדרגת זיהום 2. בעוד כיום מחויבים כלים אלה במס קנייה בשיעור של 83% (בהפחתת הזיכוי בהתאם לדרגת הזיהום), הרי שבעקבות שינוי הנוהל יחול עליהם מס קנייה בשיעור של 30% בלבד ממחיר היבוא, הטבה שתחולתה הוארכה לאחרונה למשך שלוש שנים נוספות.
גם בדגמים שייוותרו בדרגת זיהום 3 ומעלה עשויה לחול הפחתת מס, בתנאי שהם יזכו לדרגת זיהום נמוכה יותר מזו של לפני השינוי.
ברשימת הדגמים שייהנו מהשינוי נמצאת בין השאר טויוטה קאמרי ההיברידית, שמיובאת על ידי "יוניון מוטור", ומחירה צפוי להיות מוזל משמעותית כך שיתחרה ביבוא המקביל. בנושא צפויים להגיע השנה גם דגמים היברידיים מתוצרת פורד ארה"ב, ובהם הפורד "פיוז'ן", שיהיו כדאיים ביבוא בעקבות השינוי. גם שוק היבוא האישי, שמתמקד ברכבי יוקרה מארצות הברית, צפוי ליהנות מהשינוי.
ברשות המסים מקווים כי "השינוי יוביל צרכנים נוספים לרכישה מכוניות ירוקות וחסכוניות יותר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.