איזי אנרגיה מסדרת אקזיט של 16 מ' ש' לבעל השליטה

אורן זהבי מבקש למכור לחברה מניות, במסגרת עסקה שתכניס לתוכה פעילות מיחזור אשפה ביתית

כסף / צילום: תמר מצפי
כסף / צילום: תמר מצפי

עסקה חדשה שנועדה ליצוק פעילות לשלד הבורסאי איזי אנרגיה יוצאת לדרך. כעשרה חודשים אחרי שהופסקו המגעים עם חברת מדפסות התלת-ממד סולידו, פונה איזי אנרגיה לאפיק פעילות שונה - מיחזור אשפה ביתית. כבר עכשיו אפשר לסמן את אחד המרוויחים העיקריים מהעסקה: בעל השליטה בשלד הבורסאי, ד"ר אורן זהבי. במסגרת העסקה הוא מבקש למכור לאיזי אנרגיה מניות שהוא מחזיק בה תמורת כ-4.3 מיליון דולר (כ-16 מיליון שקל).

איזי אנרגיה, שבשליטת אלי ואורן זהבי, נותרה שלד בורסאי עם מזומנים לאחר שמכרה לפני כשנתיים את עסקיה בתחום תחנות הדלק וחנויות הנוחות בארה"ב לרשת 7-Eleven, כדי לפרוע את התחייבויותיה למחזיקי האג"ח.

החברה נסחרת ברשימת השימור של הבורסה, ואתמול עמד שווי השוק שלה על כ-14 מיליון שקל; היום קפצה המניה בכ-30% במהלך המסחר.

במסגרת העסקה המתגבשת כעת, שכפופה לאישור בעלי המניות, תרכוש איזי אנרגיה מידי צד שלישי, שאינו קשור אליה או לבעלי השליטה בה, את מלוא ההחזקה בחברה מתחום מיחזור האשפה הביתית לחומרי גלם לתעשיית פלסטיק (חברת המטרה).

עם השלמת העסקה יחזיקו המוכרים ב-76.6% מהון המניות של איזי אנרגיה, לאחר שיוקצו להם מניות לפי שווי של 8 מיליון דולר לחברת המטרה (בכפוף להערכת שווי של מעריך בלתי תלוי), ולפי שווי של 2.5 מיליון דולר לשלד הבורסאי.

אלא שלפי הדיווח, בקופת השלד יש כ-7.5 מיליון דולר. לפיכך, "בכוונת החברה לבצע שני מהלכים להקטנת המזומן בקופת החברה".

הראשון הוא רכישת מניות בהיקף של 4.25 מיליון דולר מידי אורן זהבי, בעל השליטה, שתבוצע בדרך של פירעון שטר חוב.

לכך תהיה השפעה נוספת - צמצום החזקתו של זהבי (שמחזיק כיום ב-80.1% מהון המניות של איזי אנרגיה) יגדיל את שווי החזקות הציבור, ואמור להקל על יציאת המניה מרשימת השימור של הבורסה.

המהלך השני הוא חלוקה לבעלי המניות, כפי שיהיו עם השלמת העסקה, דיבידנד בסך 700 אלף דולר (כ-0.6 אגורות למניה). כחלק נוסף מהעסקה, המוכרים יעבירו לזהבי 5.3% מהון החברה.

כאמור, בתחילת השנה ניסתה איזי אנרגיה למזג לתוכה את פעילות סולידו, חברה שפיתחה מדפסת תלת-ממד שולחנית, שאמורה לספק מוצר שלם המשורטט בתוכנת עיצוב מוצרים ומבוסס על פלסטיק, באמצעות השקעה של 300 אלף דולר. לבסוף, העסקה לא יצאה לפועל.