מדאיג: פוזיציית ענק שמהמרת על קריסה בשוק האג"ח בארה"ב

ג'ורג' גונקאלבס, אסטרטג בבנק ההשקעות נומורה, מצא כי השורטיסטים פתחו פוזיציות שורט בחוזים העתידיים על אג"ח האוצר, בהיקף עצום של 29 מיליארד דולר

וול סטריט אירופה בורסה / צלם: בלומברג
וול סטריט אירופה בורסה / צלם: בלומברג

בעוד סוחרי המניות ממשיכים לנפח את השוק וליצור את הראלי של סנטה קלאוס, הסוחרים בשוק האג"ח בונים פוזיציית שורט עצומה בחוזים העתידיים על האג"ח הממשלתיות של ארה"ב.

ג'ורג' גונקאלבס, אסטרטג בבנק ההשקעות נומורה, חישב ומצא כי השורטיסטים פתחו פוזיציות שורט בחוזים העתידיים על האג"ח, בהיקף עצום של 29 מיליארד דולר, רמה שהייתה רק בשנים שלפני המשבר הפיננסי ב-2008. המשמעות היא שהסוחרים מהמרים על עלייה חדה בריביות ב-2015, עניין שיוביל לעלייה בתשואות האג"ח ולירידה במחיר שלהן.

נזכיר כי הפד רמז בפגישתו האחרונה כי הוא יתחיל להעלות את הריבית רק במחצית השנייה של השנה ובכל מקרה יהיה זה באופן מתון מאוד. גונקאלבס מציין כי מעבר לשינוי המדיניות של הפד, הסוחרים לוקחים בחשבון גם את מדיניות ההקלה הכמותית בגוש האירו.

בשבוע הראשון של ינואר יתקבלו כל נתוני האינפלציה בגוש האירו וב-22 בינואר תתקיים פגישת הריבית והמדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי האירופי. גונקאלבס מציין כי נתוני אינפלציה חלשים עלולים להוביל את הבנק לקבל החלטה על העמקת המדיניות המרחיבה והשקת תוכנית אגרסיבית להקלה כמותית. במקרה שכזה, תשואות האג"ח יטפסו מעלה ויובילו לירידה חדה באג"ח הממשלתיות.