הבורסה בסין זינקה 2.8%; מרבית בורסות אירופה סגורות

נתונים מאכזבים ביפן: קצב האינפלציה השנתי ירד לשפל של 4 חודשים, הוצאות משקי הבית ירדו והמכירות הקמעונאיות לא עמדו בתחזיות ■ הבורסה בסין זינקה ברקע ספקולציות לפיהן הבנק המרכזי יודיע על תמריצים מוניטאריים נוספים

אסיה / צלם: רויטרס
אסיה / צלם: רויטרס

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ו') בעליות שערים, ברקע החלשות הין ומספר נתונים שפורסמו ביפן. הסוחרים בוול סטריט ישובו היום מחופשת חג המולד בעוד החוזים העתידיים נסחרים בעליות קלות. במרבית בורסות אירופה וכן באוסטרליה, הונג קונג וניו-זילנד לא מתקיים מסחר גם היום לרגל החג.

הבורסה ברוסיה נסחרת במגמה חיובית ברקע להתחזקות הרובל מול הדולר והתייצבות מחירי הנפט ברמה של כ-60 דולר לחבית (נפט מסוג ברנט) וחרף דיווח לפיו הממשל הרוסי מעריך כי הכלכלה תתכוו. בשיעור של כ-4% ב-2015 אם מחירי הנפט יירדו מתחת ל-60 דולר לחבית.

בתוך כך, אתמול הודיע הממשל הרוסי כי המשבר במט"ח הסתיים, אולם האינפלציה צפויה לטפס אל מעל ל-10%. במקביל דווח כי פוטין הורה לייצואנים למכור מט"ח כחלק מהצעדים שנועדו לבלום את קריסת הרובל.

מדד ה-Shanghai Composite בסין קפץ ביותר מ-2% והשלים עלייה של כ-47% מתחילת השנה ברקע לספקולציות לפיהן הבנק המרכזי בסין יודיע על תמריצים מוניטאריים נוספים. הנפט עולה קלות בעוד הין היפני נחלש מול הדולר.

נתונים מאכזבים ביפן, שם פורסם היום כי קצב האינפלציה ירד לשפל של 4 חודשים בנובמבר בעוד התפוקה התעשייתית והמכירות הקמעונאיות ירדו במפתיע ובכך מאותתים לראש הממשלה שינזו אבה שעליו לפעול ומהר כדי להחיות את הכלכלה.

על פי הנתונים, מדד המחירים לצרכן עלה בנובמבר בשיעור שנתי של 2.7%, נמוך מנתון אוקטובר שהצביע על קצב אינפלציה של 2.9%. התפוקה התעשייתית ירדה בשיעור של 0.6% בנובמבר בעוד בשוק ציפו לעלייה של 1%. הוצאות משקי הבית ירדו ב-2.5%. המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4% בעוד בשוק ציפו לעלייה של 1.2%.

בסין רשמו מניות הפיננסים עליות חדות. נציין את China Life Insurance וכן את Haitong Securities.