אנליסטים: זה כנראה יהיה להיט ההשקעות בשנת 2015

המניות הקטנות הציגו תשואת חסר על המדדים הגדולים בחודשים האחרונים, ובהתבסס על ההאצה בצמיחה בארה"ב - אנליסטים מהמרים שהן יהיו הכוכבות הגדולות של 2015

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

37 שיאים קבע מדד הדאו ג'ונס השנה, והחשש בוול סטריט שהמניות הגדולות מיצו את מהלך העליות. מה עושים? אנליסטים בוול סטריט טוענים שזה בדיוק הזמן להתחיל לעבור למניות הקטנות.

באופן כללי, המניות הקטנות (המיוצגות ע"י מדד ראסל 2000 ) הציגו תשואת חסר בהשוואה למדדים הגדולים בחודשים מרץ-אוקטובר. האנליסט ג'ון בולינגר מסיק בראיון לרשת CNBC כי "לדעתי השנה הבאה תהיה שנה טובה למניות הקטנות".

ויש גם הסבר הגיוני: עם קצב צמיחה שנתי שעלה ל-5% ברבעון השלישי, ארה"ב נראית טוב מאוד בהשוואה לשאר העולם, והפדרל ריזרב מתכונן להעלות את הריבית - סימן לאיתנות הכלכלה. לפיכך, הביקושים הפנימיים בארה"ב צפויים לעלות, במיוחד אם תוסיפו למשוואה את מחירי הנפט שצנחו ואמורים להגדיל את ההכנסה הפנויה של משקי הבית בארה"ב בחודשים הקרובים.

כאן בדיוק נכנסות המניות הקטנות לתמונה. אחרי הכל, מדובר בחברות קטנות ובינוניות שפונות לשוק האמריקאי ומתבססות על הביקושים הפנימיים בארה"ב.

כיצד להשקיע? מלבד קרנות סל על הראסל 2000 (כגון IWM, VTWO או TWOK) או קרנות סל אחרות שחשופות למניות הקטנות (הבולטות שבהן: IJR, VB, SCHA ו-PRFZ), ניתן לקנות ישירות מניות קטנות ברמת סיכון גבוהה יותר. באתר TheStreet המליצו השבוע על 11 מניות טכנולוגיה קטנות שיכולות לרשום תשואות גדולות בשנה הבאה: סימטרון , CLRO, EDGW, ESYS, GSB, מאינד סי.טי.איי , MOCO, PRLS, RWC, WSTG ו-WTT.