טדי שגיא יוצא בשן ועין מהרפתקת חיפושי הגז הימיים

אדן אנרגיה רכשה בסוף 2012 8.7% ממניות ג'נסיס ב-10.5 מיליון דולר, והיום דיווחה על רכישת 85.9% מהמניות ב-50 אלף דולר בלבד

בסוף 2012 שילמה חברת אדן אנרגיה 10.5 מיליון דולר תמורת 8.7% מהון המניות של חברת ג'נסיס, המחזיקה בזכויות ברישיונות "פלאג'יק" לחיפושי גז ימיים, כלומר לפי שווי של כ-121 מיליון דולר לג'נסיס. עוד קודם לכן פורסם כי ג'נסיס, שבאמצעותה מחזיק המיליארדר טדי שגיא בחמשת רישיונות החיפושים (42.5%), שכרה את בית השקעות Canaccord, על מנת לגייס 90-120 מיליון דולר בבורסת לונדון.

שנתיים חלפו, ואדן אנרגיה מדווחת היום (א') על רכישת 85.9% ממניות ג'נסיס תמורת 50 אלף דולר בלבד. העסקה מתבצעת כך שאחד מתנאיה הוא שעם השלמתה, קופת המזומנים הכוללת של ג'נסיס תהיה בסך 50 אלף דולר. המוכר בעסקה הוא טדי שגיא, שמחזיק במניות באמצעות החברה הפרטית Norisha שבה הוא שולט. לשותפים ברישיון "ישי", הרישיון הראשון שבו ביצעו שותפי פלאג'יק קידוח שנכשל, יש זכות סירוב.

אדן אנרגיה תרכוש מנורישה מניות המהוות 85.9% מג'נסיס, וכן את מלוא הלוואת הבעלים של נורישה לג'נסיס. עם השלמת העסקה תחזיק אדן בכ-94.6% מג'נסיס, וכל הדירקטורים בג'נסיס, למעט אלו שאדן מינתה, יסיימו את כהונתם. במקביל יתבטלו כל ההסכמים בין ג'נסיס לנורישה ולחברות אחרות שבשליטת שגיא. עוד נקבע, שעם השלמת העסקה לא יהיו לג'נסיס חובות כלפי נורישה או ספקי שירות אחרים.

מנתונים שצירפה אדן להודעתה עולה, כי נכון לסוף ספטמבר, סך הנכסים של ג'נסיס היה 1.2 מיליון דולר, וסך ההתחייבויות - 38.8 מיליון דולר.

אדן אנרגיה נמצאת ברשימת השימור בבורסה, והשווי שלה הוא 2 מיליון שקל בלבד.

קידוח "ישי" הסתמך על ההסתברות הגבוהה מאוד להצלחה, שעמדה על 76% על פי אומדני חברת ריידר סקוט. החברה העריכה את פוטנציאל הגז של מבנה אפרודיטה שבשטח הרישיון ב-3.7 טריליון רגל מעוקבת (TCF).

אלא שבתחילת 2013 הראה דוח המשאבים שנערך בעקבות ניתוח ממצאי הקידוח, כי הוא מכיל כמויות זניחות של גז טבעי. משמעות ההודעה הייתה כי יותר מ-100 מיליון דולר שהשקיעו המיליארדרים שגיא ובני שטיינמץ, ושותפות החיפושים "הזדמנות ישראלית" בקידוח, ירדו לטמיון. אגב, את הזכויות ברישיונות פלאג'יק רכשו שגיא ושטיינמץ מידי ספסר הרישיונות פרנטיס טומלינסון, בסכום המוערך ב-17 מיליון דולר.