נעילה יציבה בוול סטריט; הנפט ברמתו הנמוכה מאז 2009

הפרלמנט היווני לא הצליח לבחור נשיא; המשמעות: יוון תערוך בחירות בזק כלליות והחשש הוא שתעלה לשלטון מפלגת סיריזה המתנגדת לאיחוד האירופי ■ השבוע יתקיים מסחר מקוצר לרגל חגיגות השנה החדשה ■ הנפט ב-53.6 דולר

המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט חדר עסקאות / צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט חדר עסקאות / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') ביציבות, על רקע הדרמה הפוליטית המתחוללת ביוון, שגררה ירידות בבורסות אירופה. נזכיר כי ביום חמישי השבוע לא יתקיים מסחר לרגל חגיגות השנה החדשה.

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. למרות שמחזורי המסחר היו נמוכים ב-60% מהממוצע, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 האמירו לשיאים חדשים. הנאסד"ק טיפס לרמה הגבוהה ביותר מאז מרץ 2000 וסגר מעל 4,800 נקודות.

"הדאו ג'ונס יגיע לרמת שיא של 20,000 נקודות ב-2015"

הנפט המשיך לרדת היום, והחוזים על נפט מסוג WTI ננעלו בירידה של כ-2% במחיר של 53.61 דולר לחבית. מדובר במחיר הנמוך ביותר מאז מאי 2009.

טלטלה ביוון. בפרלמנט היווני נערך היום הסבב השלישי והאחרון בבחירות לנשיאות. ראש הממשלה המכהן אנטוניס סאמראס היה זקוק לתמיכה של 180 מחוקקים מתוך 300, במטרה להעלות לנשיאות את הנציג מטעם מפלגתו, סטאברוס דימאס. אולם, סאמראס נכשל וקיבל רק 168 קולות.

המשמעות: יוון תיאלץ לערוך בחירות כלליות בשלהי ינואר 2015. החשש הגדול הוא שמפלגת השמאל סיריזה תזכה בבחירות ותעלה לשלטון. סיריזה מתנגדת לצעדי הצנע ולתוכנית החילוץ ומבקשת לפתוח את המו"מ על החוב של יוון עם המוסדות הפיננסים של גוש האירו. בינתיים, הבורסה ביוון קורסת ב-11% ותשואות האג"ח שלה ל-10 שנים מזנקות ל-9%.

אחר הצהריים הודיעה קרן המטבע כי השיחות בנוגע לחילוץ יוון יתחדשו לאחר בחירת הממשלה החדשה. עוד נמסר כי אין למדינה צרכי מימון מיידיים. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו לא התפרסמו היום נתונים אך בהמשך השבוע יתפרסמו נתונים מהותיים, ביניהם מדד קייס שילר למחירי הבתים (שלישי) מדד מנהלי הרכש של שיקגו (רביעי) ומדד בטחון הצרכנים לדצמבר (צפי ל-76 נק').

מניית גו-פרו המשיכה לעמוד במוקד לאחר שהשלימה זינוק של כ-30% בשבוע החולף.

אפל הוציאה יותר מ-56 מיליארד דולר בשנה החולפת על התוכניות לרכישה עצמית של מניותיה, כך עולה מנתונים שפרסמה חברת FactSet. מדובר בתוכניות לרכישה עצמית הגדולות ביותר מבין החברות הנסחרות ב-S&P 500.

גוגל עמדה במוקד בעקבות דיווח כי הרשויות בסין חסמו את שירות GMAIL לחלוטין.