גלילות קפיטל מגייסת קרן שניה בהיקף של 70 מיליון דולר

‏קרן גלילות קפיטל משקיעה בחברות טכנולוגיה ישראליות בשלבים מוקדמים, כולל שלב הסיד

קובי סמבורסקי אריק קליינשטיין / צילום: תמר מצפי
קובי סמבורסקי אריק קליינשטיין / צילום: תמר מצפי

בעוד שקרנות הון סיכון גדולות מתקשות לגייס כספים מהגופים המוסדיים בישראל, ל"גלובס" נודע כי קרן ההון סיכון גלילות קפיטל, שמשקיעה בתחום הסייבר, נמצאת בימים אלה בשלבים מתקדמים מאוד של גיוס קרן שנייה, בהיקף של כ-70 מיליון דולר.

ככל הידוע, ל"מיני" קרן הון סיכון, שרשמה הצלחה ניכרת בקרן הראשונה שגייסה בשלהי 2012, כבר יש התחייבויות למלוא הסכום ממשקיעים. זאת, הגם שהגיוס טרם הושלם, כך שהיקפו עדיין לא נקבע סופית.

קרן גלילות קפיטל משקיעה בחברות טכנולוגיה ישראליות בשלבים מוקדמים, כולל שלב הסיד. ראשי הקרן מעוניינים לשמור על אופי הקרן גם בקרן גלילות קפיטל 2 - השקעה בשלבים מוקדמים בחייהן של מספר מצומצם של חברות, אותן ניתן ללוות באופן פעיל עד למימוש. המשקיעים בקרן הינם גופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים.

תשואה תלת-ספרתית

הצוות מאחורי גלילות אינו שגרתי, וכולל מספר שמות מעניינים. הקרן הוקמה בידי השותפים קובי סמבורסקי ואריק קליינשטיין, אליהם חברו סלי מרידור, אהרן אברמוביץ' וגורדון אינגלנד.

השניים הראשונים, בוגרי חיל המודיעין, הינם אנשי ההשקעות ובעלי רקע בתחום ה-VC. אליהם חברו יתר הדמויות, שהן בעלות רקע פוליטי: מרידור, שמכהן כיו"ר הקרן, היה בתפקידו האחרון שגריר ישראל בארה"ב. אברמוביץ' כיהן בעשור האחרון כמנכ"ל משרדי המשפטים והחוץ בממשלה, ואינגלנד כיהן כסגן שר ההגנה האמריקאי. בצוות ניהול הקרן נמצאת גם העיתונאית לשעבר בתיה פלדמן.

בפורטפוליו של הקרן הראשונה של גלילות קפיטל, שרשמה על פי ההערכות תשואה תלת ספרתית על השקעותיה, מצויות החברות: BlazeMeter; Insightera שנמכרה בשלהי 2013 לחברת Marketo שנסחרת בנאסד"ק; Aorato, שנרכשה בנובמבר האחרון על ידי מיקרוסופט; Porticor; CyberX; YouAPPI; וחברת Light Cyber.

כאמור, לקרן היו שני מימושים מוצלחים עד כה, שהובילו אותה לרשום תשואה תלת ספרתית עבור המשקיעים בה. המוצלח מבין השניים היה מכירת הסטארט-אפ אאורטו, שנוסד ב-2011, לענקית התוכנה מיקרוסופט בתמורה לכ-200 מיליון דולר. עבור קרן ההון סיכון, מימוש זה היה הצלחה כבירה משום שהיא החזיקה על פי הדיווחים ערב העסקה בכ-30% ממניות החברה אאורטו (לאחר שגלילות קפיטל השקיעה כ-2 מיליון דולר, והייתה המשקיעה הראשונה בחברה).

המימוש השני של גלילות קפיטל נרשם בחברת Insightera, שנוסדה ב-2010 ונמכרה לחברת התוכנה האמריקאית מרקטו תמורת כ-30 מיליון דולר. גם במקרה זה קרן גלילות הייתה משקיעה משמעותית, ונהנתה מהחזר נכבד מכיוון שנכנסה לחברה בשלב הסיד והשקיעה בסך הכול כמיליון וחצי דולר.

למעשה, ההצלחה עם אאורטו הבטיחה לקרן תשואה חיובית ללא קשר ליתר החברות. כאמור, בפורטפוליו של הקרן עוד השקעות שעשויות להתברר כהצלחה.

למרות ההשקעה של כמה גופים מוסדיים בגלילות הראשונה ובגלילות 2, הרי שההשקעות של המוסדיים הישראליים בקרנות השקעה בהון סיכון מהוות חלק מזערי ואף זניח מתיק ההשקעות הכולל שלהם. גם במספרים אבסולוטיים לא מדובר בסכומים מרשימים יחסית לגודלם האדיר של המוסדיים, שמעדיפים השקעה בקרנות אחרות שמתמקדות בחברות בשלבים בוגרים יותר, על פני קרנות הון סיכון שמתמחות בחברות היי-טק.