נעילה שלילית בבורסות אירופה ברקע לחוסר הוודאות ביוון

ירידות שערים בוול סטריט ■ מחירי הנפט יורדים בעוד כ-1% במהלך המסחר

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה איבדו גובה היום (ג') על רקע המשך החולשה במחירי הנפט והטלטלה ביוון, ולאחר סגירה מעורבת בוול סטריט אתמול. הבורסות המרכזיות בצרפת, בריטניה וגרמניה נפלו היום ביותר מ-1%. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות.

כאמור, הנפט המשיך לרדת אתמול, והחוזים על נפט מסוג WTI ננעלו בירידה של כ-2% במחיר של 53.61 דולר לחבית. מדובר במחיר הנמוך ביותר מאז מאי 2009. גם היום ממשיכים מחירי הנפט בנסיגה, בשיעור של עד כ-1%.

בפרלמנט היווני נערך אתמול הסבב השלישי והאחרון בבחירות לנשיאות. ראש הממשלה המכהן אנטוניס סאמראס היה זקוק לתמיכה של 180 מחוקקים מתוך 300, במטרה להעלות לנשיאות את הנציג מטעם מפלגתו, סטאברוס דימאס. אולם, סאמראס נכשל וקיבל רק 168 קולות.

המשמעות: יוון תיאלץ לערוך בחירות כלליות בשלהי ינואר 2015. החשש הגדול הוא שמפלגת השמאל סיריזה תזכה בבחירות ותעלה לשלטון. סיריזה מתנגדת לצעדי הצנע ולתוכנית החילוץ ומבקשת לפתוח את המו"מ על החוב של יוון עם המוסדות הפיננסים של גוש האירו.

עם זאת, לאחר מכן הודיעה קרן המטבע הבינלאומית כי יוון איננה נזקקת למימון מיידי. הקרן הודיעה עוד כי השיחות בנוגע לחילוץ של יוון יתחדשו ברגע שתהיה שם ממשלה חדשה.

בלונדון זינקה מניית Next בכ-3% לאחר שהחברה פרסמה נתונים טובים והכריזה על חלוקת דיבידנד מיוחד.

על רקע ירידת מחירי הנפט נרשמו ירידות במרבית מניות האנרגיה והכרייה באסיה ואוסטרליה.