רוני בירון, האנליסט של בנק UBS, מאמין כי המטרה של סלקום בהשקת פעילות הטלוויזיה שלה אתמול היא לרכוש נתח שוק בקרב לקוחות שהם רגישי מחיר, מוטי טכנולוגיה, לקוחות עידן פלוס, צופים קלים וסטודנטים.
אם המהלך יצליח, הדבר ישפר את מעמדה של סלקום ויגביר את נאמנות הלקוחות במסגרת התחרות בשוק הסלולרי - כך מעריך בירון בסקירה שפירסם היום (ג').
מצד שני, אומר בירון, כוח המשיכה של הטלוויזיה עדיין צריך הוכחה, והוא תלוי ביכולת לחנך את השוק מחדש ובתמיכת הלקוחות.
לדבריו, המהלך מוערך בהפסד תפעולי של 40 מיליון שקל לסלקום ב-2015 ושל 10 מיליון שקל ב-2016 בגלל הוצאות התוכן הצפויות.
בהתייחסו להוט ול-yes אמר בירון כי הוא צופה שלמרות הבדלי המחירים בין ההצעה של סלקום, שעומדת על 99 שקל לחודש ,לבין 250 שקל ב-yes לחבילה בסיסית - האחרונה לא תיפגע מהתחרות של סלקום, משום שלקוחותיה מאופיינים בהעדפה ברורה לאיכות התוכן והשירות מאשר למחיר, ולכן החברה פחות תינטש.
לדבריו, האיום האמיתי הוא מכיוון תגובה אגרסיבית של הוט, שהיא מאויימת יותר מכניסת סלקום.
לדברי אילנית שרף, אנליסטית בכירה בפסגות ברוקראז', "העלויות התפעוליות של המיזם עשויות להסתכם להיקף כספי של 80-100 מיליון שקל לשנה. ההכנסה הממוצעת למנוי (בהנחה ש-50% מהמנויים יהיו בעלי ממיר אחד ו-50% עם שני ממירים) עומד על 105 שקל.
"כלומר, על מנת להצדיק את הפעילות עצמה, סלקום תצטרך לגייס כ-70,000 מנויים כדי להגיע לנקודת איזון. 70,000 מנויים מהווים כ-4.7% מהשוק הקיים (כ-1.480 מיליון מנויים) וכ-4.2% מהיקף השוק שצפוי בשנים הקרובות (גידול לכ-1.65 מיליון מנויים). אנו מעריכים כי החברה תצטרך יותר משנה כדי להגיע להיקף מנויים זה, ולכן היא לא צפויה להגיע לאיזון ב-2015".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.