נעילה שלילית בוול סטריט; מניית אפל ירדה ב-1.2%

מדד קייס-שילר למחירי הבתים ירד באוקטובר ■ מדד אמון הצרכנים של CB לדצמבר עלה פחות מהצפי בשוק ■ חברת פיתוח התרופות הישראלית נוירודרם טסה בכ-200% בצל תוצאות ניסוי

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות ברקע להמשך התנודתיות במחירי הנפט יחד עם החדשות מיוון ונעילה שלילית בבורסות אירופה. עם עוד 2 ימי מסחר בלבד ב-2014, כל המדדים המובילים בוול סטריט בדרך לנעילת שנה חיובית.

ביוון ייערכו בחירות כלליות בינואר 2015, כאשר החששות הן מתפיסת השלטון על ידי מפלגת השמאל סיריזה, אשר מבקשת מו"מ על היקף החובות של יוון ומאיימת לשמוט חוב כלפי האיחוד האירופי ולפרוש מגוש האירו.

בלומברג: הפעם המשבר ביוון יהיה משהו אחר לגמרי - אל תצפו לנפילות בשווקים כמו ב-2010-2012

ב-16:00 שעון ישראל פורסם מדד קייס-שילר למחירי הבתים לחודש אוקטובר, שירד ב-0.1%, זה החודש השני ברציפות. על פי הנתונים מחירי הבתים ירדו ב-10 ערים, עלו ב-8 ונותרו ללא שינוי בשתי ערים נוספות. בחישוב שנתי מחירי הבתים עלו ב-4.5%, הקצב הנמוך ביותר מזה כשנתיים. הצפי בשוק עמד על עלייה של 4.4% בחישוב שנתי.

ב-17:00 פורסם מדד אמון הצרכנים של CB לדצמבר, שרשם קריאה של 92.6 נקודות, פחות מצפי האנליסטים בשוק שציפו לקריאה גבוהה יותר של 93.8 נקודות. בנובמבר המדד רשם קריאה של 88.7 נקודות.

מניות במוקד

חברת פיתוח התרופות הישראלית נוירודרם (Neuroderm, סימול בוול סטריט: NDRM), הודיעה היום כי מידע שהגיע אליה מניסוי רפואי שלב II שהיא עורכת בתרופה לטיפול בפרקינסון מצביע כי מינון גבוה יותר של התרופה יכול להוות אלטרנטיבה לניתוח עבור החולים. בעקבות הדיווח מניית החברה מזנקת בחדות בליווי מחזור מסחר גבוה במיוחד.

מניות האנרגיה הגדולות דוגמת אקסון מובייל ושברון עמדו במוקד ברקע המשך הירידות במחירי הנפט.

אורביט דיווחה הבוקר על זכייתה בשלושה חוזים בהיקף כולל של כ-25 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]