עליות חתמו את המסחר באסיה במחזורי מסחר דלילים

היום לא מתקיים מסחר באירופה וארה"ב לרגל השנה האזרחית החדשה ■ אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות

אסיה / צלם: בלומברג
אסיה / צלם: בלומברג

עליות שערים חתמו היום (ה') את המסחר בבורסות אסיה במחזורי מסחר דלילים לרגל השנה האזרחית החדשה. בוול סטריט ובבורסות אירופה לא יתקיים היום מסחר. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית.

הבורסות של יפן, דרום קוריאה, אינדונזיה, תאילנד והפיליפינים סגורות לרגל השנה החדשה.

בסין פורסם היום נתון מעודכן של מדד מנהלי הרכש של HSBC/Markit לחודש דצמבר. המדד עמד על 49.6 נק' לעומת 49.5 נק' בפרסום הקודם ולעומת 50 נק' בנובמבר.

בסיכום שנתי, שוקי המניות בסין וארה"ב העמידו את הביצועים הטובים ביותר מבין השווקים. מדד ה-S&P 500 סיים את השנה עם עלייה דו ספרתית, זו השנה השלישית ברציפות - עלייה של כ-11.5%. הדאו ג'ונס סיים את השנה עם עלייה של כ-7.6% והנאסד"ק זינק כ-13.5%.

מדד CSI300 הסיני סיים את 2014 עם קפיצה אדירה של 52%, לאחר עלייה של 25% רק בחודש דצמבר - החודש הטוב ביותר של המדד מאז אפריל 2007.

אתמול ירדו מחירי הנפט לשפל של כמעט שש שנים בצל ההחלטה של ממשל אובמה הלילה לאפשר יצוא של נפט קל ללא קבלת אישור ממשלתי. עפ"י ההערכה, המהלך הנוכחי של ממשל אובמה עשוי לעודד את מפיקות הנפט האמריקאיות להמשיך להפיק נפט במלוא המרץ, להגדיל את ההיצע ולהוריד עוד יותר את מחיר הנפט. הנפט מסוג ברנט ירד אתמול לרמה של כ-56.9 דולר לחבית בעוד נפט מסוג WTI ירד ל-52.8 דולר לחבית.

עליות נרשמו היום בחלק ממניות הכרייה על רקע התאוששות במחירי עפרת הברזל.