בשנת 2014 נרשמו בישראל 2.4 מיליון ניודים בסלולר, מה שאומר שיש לא מעט לקוחות שהתניידו כמה פעמים בשנה. גולן טלקום מסיימת את שנת 2014 עם שיא גיוסים, תוך שהיא מותירה את הוט מובייל מאחור עם 137 אלף מנויים נטו, לעומת 90 אלף מנויים בהוט מובייל.
בחודש דצמבר גולן גייסה כמעט 10,000 מנויים נטו יותר מאשר הוט מובייל, ונדמה שגם המבצע האחרון של החברה מאתמול (קו שני ב-2 שקלים) הוא אמירה נחרצת לכך שהחברה מתכוונת להוביל את הגיוסים גם בשנה הבאה.
גולן צירפה אליה 317 אלף מנויים ב-2014, ועזבו אותה 180 אלף מנויים. הוט מובייל גייסה 344 אלף מנויים, אבל נטשו אותה 255 אלף. שוב, הוכח שהבעיה של הוט מובייל היא בעיית נטישה של לקוחות שעוזבים מטעמים שונים, שעשויים להיות קשורים בעיקר בשירות.
הישג משמעותי נרשם ב-2014 דווקא לחברת פלאפון, שמסיימת את השנה כולה עם 30 אלף מנויים בלבד שנטשו - לעומת סלקום, שמסיימת את השנה עם 118 אלף נטישות נטו; ופרטנר עם 109 אלף נטישות נטו.
האסטרטגיה של פלאפון, שגייסה 570 אלף לקוחות וננטשה ב-600 אלף, היא לשמר נתח שוק בכל מחיר. פרטנר, לעומתה, החליטה בדצמבר להפסיק את חגיגת המלחמה על כל לקוח והפסיקה להוריד מחירים בצורה אגרסיבית, ולכן רואים בבירור שבחודש דצמבר היא מאבדת יותר לקוחות נטו יותר מאשר סלקום ופלאפון ביחד.
פרטנר גייסה גם הכי פחות לקוחות בעקבות האסטרטגיה שלה, וב-2014 היא מגייסת 514 אלף לקוחות בלבד. סלקום גייסה 603 אלף לפי הרישומים, אבל ננטשה ב-722 אלף. נזכיר כי פרטנר נהנית גם מפעילות המותג 012 מובייל שלא בא לידי ביטוי בניידות המספרים, משום שהוא מובלע בתוך הנתונים של פרטנר.
אצל המפעילים הווירטואליים התמונה העולה מניתוח הנתונים של כל השנה היא שהם הפסיקו להיות שחקן משמעותי בשוק. רמי לוי מסיים את השנה עם גיוסים נטו של 16 אלף מנויים בלבד, ואלון סלולר (יופון) פשוט נעצרה לחלוטין במגמת הצמיחה שלה.
גיוסים וניודים ב-2014
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.