חברת רכבת ישראל הגישה אתמול (ד') לרשות לניירות ערך טיוטת תשקיף לצורך הנפקת אג"ח בסכום של 1 מיליארד שקל במהלך 2015.
בהתאם להחלטת הממשלה, יונפקו בשנתיים הקרובות אגרות חוב בסך של עד 2 מיליארד שקל לטובת השקעה בפיתוח תשתיות הרכבת, זאת כחלק מתקציב הפיתוח העומד על כ-30 מיליארד שקל עד שנת 2020.
את הנפקת האג"ח מובילות חטיבת הכספים והלשכה המשפטית ברכבת ישראל, בשיתוף משרדי התחבורה והאוצר. רכבת ישראל מיוצגת על ידי עו"ד אסתר קורן ממשרד עוה"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.
שבוע שעבר הכריז ועד עובדי רכבת ישראל כי ינקוט עיצומים אם דירקטוריון החברה יאשר את הנפקת האג"ח. זאת בטענה כי ההנפקה תפגע בעובדים "קבלת החלטה על הנפקת אג"ח, בלי ערבות של המדינה להתחייבויות, תהיה הבסיס לתהליך חיסול הרכבת והעובדים הם אלה שישלמו את המחיר", טען אז ניקה שימחוביץ', יו"ר ועד עובדי הרכבת.
עם ביצוע הנפקת האג"ח רכבת ישראל תישאר חברה ממשלתית בבעלות מלאה של המדינה, והמהלך נועד להגביר את העצמאות והגמישות הפיננסית שלה כמו גם להפחית את התלות בתקציב המדינה. עוד תחייב ההנפקה שקיפות מרבית, דיווחים, אחריות תאגידית וכיו"ב, שעד כה חברת הרכבת לא הייתה מחויבת בהם באותה מידה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.