וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; בריינסטורם זינקה ב-57%

מחיר הנפט - הנמוך ביותר מאז אפריל 2009 ■ מדד מנהלי הרכש של Markit ירד ל-53.9 נק', מתחת לצפי ■ ההוצאה על תשתיות ירדה ב-0.3%, לעומת צפי לעלייה של 0.3% ■ מדד ISM ירד ל-55.5 נק'; הצפי: 57.6 נק'

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, לאחר שהמדדים קיזזו את מרבית הירידות. יום המסחר התאפיין ברובו בירידות שערים במדדים, לאחר פרסום נתוני מאקרו מאכזבים. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת גם כן. נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בארה"ב ואירופה.

יו"ר הבנק המרכזי של גוש האירו, מריו דראגי, אומר כי אסור לבטל את האפשרות של גוש האירו יגלוש למצב דפלציוני. דראגי מעלה בכך את הסבירות כי ה-ECB יכריז בקרוב על תוכנית גדולה להקלה כמותית. בראיון לעיתון הגרמני Handelsblatt אמר דראגי כי "הסיכון שלא נצליח לעמוד במשימה של שמירה על יציבות מחירים הוא גבוה לעומת המצב לפני 6 חודשים".

"אנחנו בודקים את הנתונים ונחליט על גודלה של התוכנית, עוצמתה ומשך הזמן שבו היא תופעל בקרוב, במידה וזה יתברר כצורך. יש אחידות דעים בקרב ראשי ה-ECB לגבי נחיצותה של הפעולה", אמר דראגי. מרבית הכלכלנים בגוש האירו מעריכים כי האינפלציה בגוש תהפוך השנה לשלילית וחלקם מזהירים מגלישה לסחרור דפלציוני, מה שיקשה עוד יותר על חזרה לצמיחה ואישוש הכלכלה.

בעקבות דבריו של דראגי נרשמות עליות במסחר באג"חים של ספרד ואיטליה והתשואות עליהן יורדות. האירו נחלש בכ-0.8% מול הדולר לרמה של 1.2 דולרים לאירו.

בתחום המאקרו, התפרסם היום הנתון הסופי של מדד מנהלי הרכש של Markit לחודש דצמבר - 53.9 נק', כשהצפי עמד על 54.1 נק'. מדובר בשפל שלא נראה מאז ינואר 2013. בנובמבר עמד הנתון על 54.8 נק'.

בנוסף התפרסמו נתון ההוצאה על תשתיות ובנייה ומדד ISM. ההוצאה על תשתיות ירדה בנובמבר ב-0.3%, לעומת הצפי לעלייה בשיעור של 0.3%. מדד ISM ירד בדצמבר ל-55.5 נק', כאשר אנליסטים צפו ירידה מתונה יותר ל-57.6 נק' לאחר קריאה של 58.7 נק' בנובמבר.

היום התפרסם באירופה נתון מדד מנהלי הרכש של Markit לחודש דצמבר (מעודכן). הנתון עמד על 50.6 נק' לעומת 50.8 נק' בעדכון הקודם.

מחיר הנפט נסחר בתחילת היום בעלייה, אולם ננעל ברמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2009 - ירידה של 1.3% ל-52.69 דולר לחבית (WTI). תפוקת הנפט של קרטל אופ"ק ירדה ב-1% בחודש דצמבר - כך עולה מנתוני סוכנות בלומברג שפורסמו אתמול. זאת, חרף ההבטחות החוזרות ונשנות של אופ"ק לא לקצץ בתפוקה למרות שמחירי הנפט ממשיכים לרדת. לפי בלומברג, תפוקת הנפט של אופ"ק ירדה ב-122 אלף חביות ביום לרמה של 30.239 מיליון חביות. את ההורדה בתפוקה הובילו סעודיה, לוב ואיחוד האמירויות.

אתר ביזנס אינסיידר דיווח היום שחברת יאהו שוקלת לרכוש ערוץ או רשת כבלים.

מניות לאס וגאס סנדס , MGM גראנד ו-WYNN ריזורטס ריכזו עניין על רקע דיווחים כי ההכנסות מהימורים במקאו צנחו בכ-30% בדצמבר לעומת דצמבר 2013.

מניית חברת תאי הגזע הישראלית-אמריקנית בריינסטורם המשיכה לעלות היום בשיעור חד לאחר שזינקה ביום האחרון של 2014 ב-23%, במחזור ענק. זאת לקראת פרסומן הצפוי בשבוע הבא של התוצאות הסופיות של ניסוי שלב 2a שנערך בבית החולים הדסה עין כרם והקיף 26 חולי ALS. ביוני האחרון פורסמו תוצאות הביניים של הניסוי שהיו חיוביות.

גם מניית נוירודרם (סימול: NDRM), המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה באמצע השבוע כי מידע שהגיע אליה מניסוי רפואי שלב II שהיא עורכת בתרופה לטיפול בפרקינסון מצביע כי מינון גבוה יותר של התרופה יכול להוות אלטרנטיבה לניתוח עבור החולים.