לפני כ-3 שבועות פרסם ח"כ אראל מרגלית ממפלגת העבודה מאמר דעה שכותרתו הייתה "גל אוחובסקי, אני מוותר על קולך". במאמר, שפורסם באתר וואלה, מוחה מרגלית נגד קריאתו של אוחובסקי ליו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג להעמיד בפני אחד מחברי הכנסת של הסיעה (נכנה אותו ח"כ X) ברירה: לצאת מהארון - או לצאת מן הכנסת.
קריאתו של אוחובסקי עוררה עניין רב ודיונים אין-ספור ברשתות החברתיות, וגם הטור של מרגלית זכה לכמעט 6,000 לייקים ולאי-אלה שיתופים.
לכאורה, התנהל פה דיון מתורבת: אוחובסקי הביע את עמדתו ומרגלית ענה לו מבלי שאיש מן השניים יחשוף את שמו של ח"כ X. אלא שלדיונים אינטרנטיים - ובמקרה הזה להחלטות של אלגוריתמים - אין עניין רב בתרבות.
וכך, כשקישור למאמר שכתב מרגלית הופיע בפיד הפייסבוק של חלק מן הגולשים, כתוצאה מהחלטתם של חלק מחבריהם לסמן לו לייק או לשתף אותו, הצמיד אליהם האלגוריתם של פייסבוק גם הצעה להקליק על "סיפורים קשורים" (Related Articles).
אחד משלושת הלינקים שהוצעו - ממש מעל להצעה להקליק על המאמר המקורי של אוחובסקי באתר מאקו - עסק בכתבה שהייתה קשורה ישירות לאותו ח"כ X, באופן שכל בר דעת יכול היה להבין שהוא-הוא הפוליטיקאי מהארון. במלים אחרות: נעשה כאן אאוטינג דיגיטלי, ואולי הראשון בהיסטוריה.
*** הכתבה המלאה - במגזין G
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.