בורסות אירופה סגרו בירידות במקביל לחולשה בוול סטריט

בגרמניה דווח היום כי התפוקה התעשייתית בנובמבר רשמה ירידה של 0.1%, זאת לעומת תחזית לצמיחה של 0.4%

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

ירידות שערים נרשמו היום (ו') בבורסות אירופה לאחר עליות השערים החדות אתמול. זאת על רקע מתקפות הטרור בפריז, ירידות בוול סטריט והמשך צניחת מחירי הנפט.

שוק העבודה האמריקאי ממשיך בהתאוששות המרשימה שלו. משרד העבודה בארה"ב דיווח היום ב-15:30 שעון ישראל כי כ-252 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר ושיעור האבטלה ירד ב-0.2% ל-5.6% בלבד.

על פי התחזיות המוקדמות של כלכלי המאקרו, המשק האמריקאי היה אמור להוסיף בחודש החולף 241 אלף משרות, קצב נמוך יותר מזה שנרשם בנובמבר אשתקד, אז הוסיף המשק האמריקאי 321 אלף משרות. שיעור האבטלה היה צפוי לרדת מ-5.8% ל-5.7%. עם זאת, השכר הממוצע לשעה רשם ירידה של 0.2% בדצמבר לרמה של 24.57 דולר, והעלייה השנתית הממוצעת התכווצה ל-1.7% בלבד.

הבנק המרכזי באירופה (ECB) ציין היום כי הוא בוחן רכישת עד 500 מיליארד אירו באג"ח ממשלתיות. ההחלטה צפויה להתקבל ב-22 בינואר.

מניית Banco Santander SA צנחה לאחר שדירקטוריון הבנק הגדול בספרד אישר קיצוץ דיבידנד וגיוס הון בדרך של הנפקת מניות עד 7.5 מיליארד אירו.

בגרמניה דווח היום כי התפוקה התעשייתית בנובמבר רשמה ירידה של 0.1%, זאת לעומת תחזית לצמיחה של 0.4%. גם בגזרת הייצוא נרשמה אכזבה בכלכלה הגדולה באירופה, כאשר הייצוא מגרמניה רשם בנובמבר ירידה של 2.1% בעוד הייבוא למדינה עלה ב-1.5%.

באסיה ננעל יום המסחר במגמה חיובית, בהובלת מניות האנרגיה והנפט, שעלו בעקבות עליית מחירי הנפט.

"ארה"ב טרם התחילה להעלות ריבית, וכל עוד יפן ואירופה ימשיכו להיענות לתשוקת השוק החזקה לצעדי תימרוץ והצפה בכסף - התחזית לשווקים הפיננסיים נותרת חזקה. עם זאת, יש לכך גבול. בנקודה מסוימת, הפוקוס בסופו של דבר יעבור לרווחי החברות", ציינו ב-Sumitomo Mitsui Trust.

"עם דאגות בנוגע להאטה בכלכלת סין והסיכונים מיוון, ראייה נוספת להמשך התאוששות כלכלת ארה"ב נדרשת על מנת שהתיאבון לסיכון יחזור במלואו", ציינו ב-IG Securities.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]