יום תנודתי בוול סטריט ננעל בירידות; טבע ירדה ב-1.6%

משרד העבודה בארה"ב דיווח היום לפני פתיחת המסחר כי כ-252 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר ושיעור האבטלה ירד ב-0.2% ל-5.6% בלבד ■ מחיר הנפט מסוג ברנט צנח ל-50.07 דולר לחבית

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

ירידות נרשמו היום במסחר בוול סטריט (ו'), לאחר שאמש ננעלו המדדים המובילים בניו יורק בעליות שערים חדות, שמחקו את הירידות של תחילת 2015. לפני פתיחת המסחר, ב-15:30 שעון ישראל, פורסם דוח התעסוקה האמריקאי לחודש דצמבר 2014.

שוק העבודה האמריקאי ממשיך בהתאוששות המרשימה שלו. כאמור, משרד העבודה בארה"ב דיווח היום כי כ-252 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש שעבר ושיעור האבטלה ירד ב-0.2% ל-5.6% בלבד.

על פי התחזיות המוקדמות של כלכלי המאקרו, המשק האמריקאי היה אמור להוסיף בחודש החולף 241 אלף משרות, קצב נמוך יותר מזה שנרשם בנובמבר אשתקד, אז הוסיף המשק האמריקאי 321 אלף משרות. שיעור האבטלה היה צפוי לרדת מ-5.8% ל-5.7%.

מחירי הנפט המשיכו לרדת היום והשלימו 7 שבועות רצופים של ירידות. מחיר נפט מסוג ברנט ירד בכ-1.7% לרמה של 50.07 דולר לחבית ומחיר נפט מסוג WTI נחלש בכ-1% ל-48.33 דולר לחבית לאחר שבמהלך המסחר צנח מתחת ל-48 דולר. זאת, על רקע איתותים של מפיקות הנפט הגדולות בעולם כי אין בכוונתן לקצץ בתפוקה למרות צניחת המחירים ועודף ההיצע.

"ללא שינוי בנתוני הבסיס צפויים משקיעים עצבניים להמשיך במכירות עד שיושג איזון כלשהו בין ההיצע לביקושים", ציינו כלכלני ANZ בסקירה שפרסמו היום. כלכלני BNP פאריבה חתכו את תחזית מחיר הנפט שלהם לממוצע של 60 דולר לנפט מסוג ברנט ב-2015, ירידה של 17 דולר לחבית לעומת תחזית קודמת שפורסמה בחודש נובמבר 2014.

מניות במוקד

ענקית הקמעונאות Macy’s דיווחה אמש כי היא מתעתדת לחסוך 140 מיליון דולר בשנה על ידי ארגון מחדש של פעילותה. על פי הערכות, צעדים אלה יכללו, בין היתר, סגירת חנויות.

חברת האופנה Gap דיווחה כי מכירותיה בחודשים נובמבר-דצמבר עלו ב-3% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2013.

פרוטליקס הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אמש ברקע דיווח על תוצאות ביניים טובות מהניסוי שלה בתרופה לטיפול במחלת פברי. המוצר הדגים תועלת קלינית משמעותית כבר במינון הנמוך, אך יצויין שעוד לא השווה המוצר כאן לקבוצת ביקורת.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]