אולי על רקע הבחירות המתקרבות, מתלהטות הרוחות בחזית בין בני-הברית לשעבר, שר התחבורה ישראל כץ ופרופסור ירון זליכה, שאותו מינה בזמנו כץ לעמוד בראש "ועדת זליכה" לבדיקת התחרותיות בשוק הרכב.
בהודעה לעיתונות ששחרר ירון זליכה בעקבות דבריו של עו"ד דן כרמלי, המשנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר, בעניין חוק רישוי שירותים בענף הרכב, שפורסמו ב"גלובס", קורא פרופ' ירון זליכה לרה"מ נתניהו שלא למנות את שר התחבורה ישראל כץ כממלא מקום שר האוצר עד הבחירות נוכח "סירובו לטפל בחוסר התחרותיות בענף הרכב וניסיונו להוליך שולל את הציבור באמצעות חקיקה בעלת ערך שולי בלבד בענף".
פרופ' זליכה, המכהן כדיקן הפקולטה למנהל עסקים וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, התייחס לניסיונות של השר כץ לקדם את חוק רישוי שירותים לרכב גם בתקופת הפגרה למרות שכל הגורמים המעורבים בהליך החקיקה הגיעו להסכמה רק על מחצית מהסעיפים וההמלצות המוצעות.
פרופ' זליכה, שעמד ב 2012 בראש ועדה ציבורית להסדרת שוק הרכב בישראל וגיבש שורה של המלצות אמר כי "שר התחבורה ניסה להוליך שולל את הציבור באמצעות לקיחת כמה המלצות שוליות מתוך 52 המלצות הוועדה בראשותי והגשתן לאישור הכנסת".
"לו היו מוגשות כל ההמלצות היה הדבר מביא לחסכון של למעלה משני מיליארד שקל לשנה מעלויות הרכב לרבות החזקת רכב, ביטוח, חלפים ועוד'. מאחר וכבר חלפו כקרוב ל 3 שנים מאז הגשת ההמלצות, יש לראות במר כץ כמי שגרם לנזק של 6 מיליארד שקל נזק מיצרפי לכיסם של כל תושבי המדינה." יש לראות איפה את כוונתו של רה"מ למנות את השר כץ כשר האוצר בממשלתו כלעג לרש".
עוד טוען זליכה כי המוסכים נפגעים בשל אי יישום המלצות הוועדה "אחת ההמלצות החשובות והרלוונטיות לתחום המוסכים נגעה להפרדה המחויבת במציאות בין היבואנים למוסכים , כמו גם הפרדה של בעלויות צולבות בין היבואנים לבין עצמם ובין היבואנים לבין חברות הליסינג"
"סרובו של השר כץ לטפל בחוסר התחרויות הכבד בענף הם תמונת ראי לכישלונה של הממשלה כולה לשפר את מצבו הכלכלי של הציבור".
בתגובה משיבים מלשכת שר התחבורה אש וטוענים כי "זליכה הוא פוליטיקאי אופוזיציוני כושל, שבכל הזדמנות מנגח את הממשלה, ובעל עניין בתחום התחבורה באיצטלה של מומחה. השר כץ הוא השר הראשון שלא חושש ומוביל רפורמה מקיפה בתחום הרכב, שעם השלמת החקיקה בכנסת תביא לתחרות ולהוזלת מחירים בכל הענף, וזאת בניגוד לזליכה וחבריו שרק מדברים, אבל במשך שנים רבות , בהן כיהנו בתפקידים בכירים ומשפיעים בשרות המדינה, נכנעו ליבואני הרכב ולא עשו דבר לקידום התחרות. ניסיונו של זליכה לחבור כעת למתנגדים לקידום החוק מעידים יותר מכל על כוונותיו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.