שוק ביגוד הספורט האמריקאי ממשיך להיות נתון באופן מוחלט בידיים של נייקי, אבל מתחת לפני השטח ממשיכה המהפכה השקטה של חברת אנדר ארמור - אלה המסקנות העיקריות מדוח שמסכם את מכירת ציוד הלבשת הספורט בארה"ב ב-11 החודשים האחרונים, אותו מפרסם ה"וול סטריט ג'ורנל".
לפי הדוח, היקף המכירות של חברת נייקי ב-11 החודשים האחרונים בארה"ב הסתכם ב-11.8 מיליארד דולר; מתוך זה, 2.5 מיליארד דולר (21% מסך המכירות) משויך למכירות הנעליים של המותג ג'ורדן - מותג הדגל המוביל של נייקי תחת שמו של כדורסלן העבר מייקל ג'ורדן. השליטה הטוטאלית ביותר של נייקי בשוק הנעליים היא בענף הכדורסל - 90% מכלל מכירות נעלי הכדורסל בארה"ב הן של ענקית ההלבשה מאורגון.
המהפכה השקטה של אנדר ארמור מגיעה על חשבונה של חברת אדידס. אנדר ארמור הוא מותג הלבשת הספורט מספר 2 כיום בארה"ב, עם מכירות בהיקף של 2.6 מיליארד דולר ב-11 החודשים האחרונים, לפני אדידס, שצנחה למקום השלישי עם מכירות של 1.6 מיליארד דולר בלבד, אחרי שמכירות הנעליים שלה ירדו ב-30%.
בהקשר זה יש לציין כי השוק החזק יותר של אדידס, שמתמחה במוצרי כדורגל - הוא זה האירופי. המותג ריבוק, שנרכש על-ידי אדידס ב-2005, מכר בשוק האמריקאי ב-252 מיליון דולר בלבד, נפילה של 27%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.