תחרות לאל-על: חברת התעופה הסינית הפרטית היינאן איירליינס - הרביעית בגדולה בסין - הגישה בקשה רשמית להפעלת קו טיסות ישיר בין בייג'ינג לתל-אביב החל מחודש ספטמבר השנה.
היינאן איירליינס, המחזיקה ב-137 מטוסים בכ-500 קווים מקומיים ובינלאומיים, תפעיל בשלב הראשון בקו זה 3 טיסות שבועיות בימים שלישי, חמישי ושבת, ככל הנראה במטוס A330. מדובר בימים בהם אל-על, שטסה בקו לבייג'ינג, אינה מפעילה את טיסותיה ליעד זה.
בכוונת ראשי היינאן איירליינס - שנציגיה ביקרו בארץ בחודש האחרון ונפגשו עם גורמי תעופה ותיירות - להגיע לישראל פעם נוספת בשבועות הקרובים ולהכריז רשמית על פתיחת הקו, בסיוע משרד התיירות.
שוק התיירות הסיני נחשב לגדול בעולם: בשנת 2014 סיפקה סין למדינות העולם 116 מיליון תיירים, ומספרם עולה מדי שנה. לפי התחזיות, בכל שנה ב-10 השנים הקרובות צפוי המספר הזה לגדול בכ-25 מיליון תיירים נוספים.
בישראל, שעדיין לא נהנית מהביקושים הגדולים, היו רוצים לראות יותר קבוצות סיניות מגיעות לארץ, ולשם כך הוכשרו מורי דרך דוברי סינית, בוצעו מהלכים שיווקיים, ועכשיו גם צפוי גידול בהיצע הטיסות הישירות מסין לעידוד התיירות הסינית לישראל.
על-פי משרד התיירות, ב-3 השנים האחרונות חל גידול ניכר בתנועת התיירים מסין לישראל, אך עדיין מדובר במספרים נמוכים באופן יחסי לשוק התיירות הסיני. ב-2014 הגיעו לישראל כ-34 אלף מבקרים מסין - עלייה של 36.2% לעומת 2013, במהלכה הגיעו לישראל כ-25 אלף מבקרים מסין.
שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, ניכס היום את ההישג למשרדו: "עם תחילת כהונתי הצבתי כמטרה את קידום התיירות מאסיה בכלל ומסין בפרט, בשל חשיבותה לכלכלה ולתעשיית התיירות. בעקבות פנייתי לראש הממשלה ולשמעון פרס, הנשיא דאז, הם העלו את חשיבות הטיסות הישירות על-ידי חברה סינית בפגישותיהם עם ראש הממשלה ועם נשיא סין בעת ביקורם במדינה.
"צעד זה, בשילוב ביקור משלחת תעשיית התיירות שבראשותי בסין ביוני האחרון, הניב פירות - ראשיתם בהיענותו של סגן נשיא האינאן איירליינס להזמנתנו להגיע לישראל, והמשכם בהחלטתה של חברת התעופה לפתוח קו ישיר מבייג'ינג לנתב"ג. אני מברך על הצעד החשוב, אשר יש בו לשמש מנוף לצמיחה כלכלית והגדלת נפח התיירות".
על-פי נתוני רשות שדות התעופה, תנועת הנוסעים בקו תל-אביב-בייג'ינג הסתכמה בשנת 2014 ב-54 אלף נוסעים - עלייה של 5% לעומת 2013.
שמואל מרום, יו"ר לשכת התיירות הנכנסת לישראל, מסר כי "פתיחת קו התעופה בין סין לישראל על-ידי HANIAN AIRLINES היא מהלך שישנה את פני תנועת התיירות בין המדינות".
מרום קרא לממשלה להיערך בהתאם ולהקים צוות מיוחד המשותף לגורמי התיירות והתעשייה על מנת לטפל בחסמים ביורוקרטיים ולוגיסטיים. לדבריו, מדובר בפוטנציאל של 50 מיליון צליינים סינים שרואים את ישראל כיעד קדוש לביקור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.