רשת המזון ויקטורי תפצה את לקוחותיה בסכום של מיליון שקל בעקבות הטעיה צרכנית, זאת על-ידי הפחתת מחירים של מוצרי יסוד לכל רוכש בסניפי הרשת - כך קובע פסק דין שניתן אתמול (ג') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית. את מגיש התביעה ייצגו עורכי הדין חן שטיין וליאת שטיין ממשרד עורכי דין חן שטיין ושות'.
הבקשה לאישור התובענה הייצוגית הוגשה בעקבות סדרת פרסומים באמצעי התקשורת על 16 מוצרים הנמכרים בהנחה. "בשולי העמוד", מציינת השופטת שושנה אלמגור בהחלטתה, "באותיות ובספרות טל ומטר - שהיו זעירות בהרבה מאלה שבהן צוינו המחירים וסיסמת המכירה, ובעיני המבקש גם מהגודל הנדרש בתקנות - נרשמו הסייגים למבצע". אלה כללו, בין היתר, הגבלת כמות של שני יחידות ללקוח ורכישת מינימום של 75 שקל עבור מוצרים שאינם במבצע.
מגיש התובענה טען לפגיעה כפולה: הן בעצם ההטעיה, שהביאה אותו לרכישה בסניף על בסיס המידע החלקי שהוצג בפניו - והן בהפרש המחירים ששילם לבסוף עבור אותם "מוצרים במבצע", אותו גילה בחשבונית רק כשחזר לביתו.
עוד בטרם הוגש כתב תשובה לבקשת האישור הגישו הצדדים הסכם פשרה, לפיו התחייבה ויקטורי להעניק לכלל לקוחותיה הנחות שערכן 500 אלף שקל למשך חודשיים רצופים עבור שורת מוצרים מוגדרת. אולם השופטת לא סברה כי מדובר בפתרון הולם, וכי משך הזמן המדובר יספיק למיצוי ההטבה.
לפיכך הגישו הצדדים הסכם פשרה מתוקן, לפיו יזכה הציבור בהטבה שערכה כפול עבור מוצרי היסוד הנרכשים ביותר ברשת - סוכר 1 ק"ג של סוגת, שיימכר בשקל בלבד (במקום 4.31 שקלים); קמח לבן 1 ק"ג, שיימכר ב-1.35 שקל (במקום 3.35 שקלים); ורסק עגבניות 100 גרם, שיימכר בשקל אחד במקום 1.52 שקלים.
משך ההטבה יוגדר בתחילה ל-3 חודשים, שייחלו בתוך 45 יום מפסק הדין, ואם לא ימוצה סכום הפיצוי בזמן זה - ההטבה תימשך עד לניצול הסכום במלואו.
תגובת ויקטורי: "רשת ויקטורי מכבדת את החלטת בית המשפט. קיבלנו את פסק הדין ונבצע אותו כלשונו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.