נעילה מעורבת במסחר בוול סטריט; "הנזילות תימשך"

דויטשה בנק: "התגובה אתמול למהלך של הבנק המרכזי האירופי הייתה חזקה מאוד, אז זה טבעי שהמדדים ינוחו קצת והמשקיעים יעכלו את המדיניות החדשה" ■ נתוני מאקרו מעורבים ■ מקדונלדס פספסה את התחזיות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, לאחר פרסומי מאקרו, ולאחר שתוכנית ההקלה הכמותית עליה הכריז הבנק המרכזי האירופי אתמול הקפיצה את המדדים בוול סטריט לשיא של 3 שבועות.

"התגובה אתמול למהלך של הבנק המרכזי האירופי הייתה חזקה מאוד, אז זה טבעי שהמדדים ינוחו קצת והמשקיעים יעכלו את המדיניות החדשה", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות בדויטשה בנק. "הכסף מהבנק המרכזי האירופי ידחוף את המניות מעלה - המשקיעים יכולים להיות בטוחים שהנזילות תימשך. אנשים הופכים להיות אופטימיים יותר לגבי אירופה ולגבי התאוששות הכלכלה הגלובלית".

מדד S&P 500 נסחר במכפיל 17 על הרווח המצרפי החזוי השנה. לפי סקר שערכה סוכנות בלומברג, רוב הכלכלנים מעריכים ששוק המניות האמריקאי יעלה במחצית הראשונה של השנה, בעוד שרק רבע צופים ירידות.

בזירת המאקרו פורסם היום מדד ה-PMI למגזר הייצור שירד ל-53.7 נק' בינואר, לעומת 53.9 נק' בדצמבר. הצפי היה לעלייה דווקא, ל-54.1 נק'. מדובר בנתון הנמוך ביותר מזה 12 חודשים.

עוד פורסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים, אשר עלה ב-0.5% בדצמבר.

מכירות הבתים יד-שנייה, שפורסמו גם כן, הצביע על עלייה של 2.4% במכירות ל-5.04 מיליון בתים. זאת, לעומת הצפי ל-5.08 מיליון, ולאחר נתון של 4.93 מיליון בנובמבר.

מבין המניות הבולטות היום בשוק, ג'נרל אלקטריק פרסמה את דוחותיה, לפיהם החברה הרוויחה 5.15 מיליארד דולר, או 51 סנט למניה, לעומת 3.21 מיליארד דולר, או 32 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות ג'נרל אלקטריק הסתכמו בכ-42 מיליארד דולר, עלייה של כ-4% לעומת הרבעון הרביעי של 2013.

מקדונלדס דיווחה היום על רווח של 1.13 דולר למניה, לעומת 1.4 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה ירדו ל-6.57 מיליארד דולר, לעומת 7.09 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2013. אנליסטים בוול סטריט צפו רווח של 1.22 דולר למניה על הכנסות של 6.68 מיליארד דולר, כך לפי קונצנזוס האנליסטים של תומסון רויטרס. כמו כן הודיעה מקדונלדס כי היא צופה היקף מכירות שלילי בינואר. עם זאת, החברה דיווחה כי המכירות בסניפים בארה"ב עלו ב-0.4%, העלייה הראשונה מזה כשנה.

אמש לאחר סגירת המסחר דיווחה סטארבקס על עלייה ברווח הרבעוני ל-983 מיליון דולר (1.3 ד' למניה) מ-540 מ' ד'. אנליסטים ציפו לרווח של 80 סנט למניה, כך שהדוח הפתיע לטובה.

עוד בדוחות, חברת Maxim Integrated Products הפתיעה כשדיווחה על רווח נקי של 33 סנט למניה בעוד התחזיות עמדו על 29 סנט למניה.

חברת DreamWorks (סימול: DWA) הודיעה כי תפטר 500 עובדים ותספוג הוצאה חד-פעמית של 290 מיליון דולר בגין המהלך, כחלק מרה-ארגון בה.