בשנת 2014 החלו ארבע ערים נוספות לגבות תשלום על חניה בכחול לבן, והצטרפו ל-43 רשויות בארץ הגובות תשלום על חניה על שפת המדרכה.
ממוצע זמן החניה הארצי בשנה החולפת עמד על כשעה וחצי (1:29) ברחבי העיר. ערים המפעילות תשלום על חניה באזורי התעשייה בלבד, כגון אור יהודה, שוהם ויהוד, השפיעו על עלייה משמעותית של יותר מ-6 דקות בממוצע בזמן החניה באזורי התעשייה, מ-2:22 שעות בשנת 2013 ל-2:28 ב-2014.
סיכום השנה חולפת מגלה עוד כי 1,312,580 ישראלים בחרו להפעיל את החניה לפני שעות מועד תחילת הגבייה (בהזמנה מראש), כיוון שידעו כי לא יתאפשר להם להפעיל את התשלום על החניה בשעה הרצויה. הם חסכו כ-8 שקלים בממוצע, לו היו נדרשים לשלשל מטבעות למדחנים למשל.
הערים העמוסות ביותר בהפעלות החניה היו כצפוי שלוש הערים הגדולות - תל אביב בראש, ואחריה ירושלים וחיפה. ב-2014 תפסה רמת גן את המקום הרביעי ברשימה, בעוד ב-2013 פתח תקווה הגיעה למקום זה.
דצמבר היה החודש העמוס ביותר בהפעלות החניה, וזאת מכמה גורמים: מיעוט סופי השבוע בחודש זה (4 לעומת 5), כמות הגשמים המועטה וחג החנוכה, חג של נסיעות ובילויים המגביר אף הוא את צריכת החניות. כל אלה הגדילו את כמות הפעלת החניות לכדי 10% בממוצע ארצי.
היום העמוס ביותר בשנה שחלפה היה יום ראשון - שבו הופעלו 18% מהחניות. השעה העמוסה ביותר, עם מספר ההפעלות הגבוה לאורך כל היום, היא קצת לפני הצהריים - 11-12 בצהריים, עם שיעור הפעלה שעמד על 11.5% מכלל החניות.
חניה בתשלום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.