מחיר הדלק ירד ב-19 אגורות החל מה-1 פברואר. מדובר במחיר הנמוך ביותר מזה 5 שנים. הירידה מתאפשרת הודות לירידה החדה במחירו העולמי של הנפט. המסים בישראל מקזזים את הירידה.
המחיר לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 6.08 שקלים לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 19 אגורות לליטר ללא שינוי מחודש קודם.
מחיר הבנזין ללא מע"מ יעמוד על 5.15 שקלים לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 16 אגורות לליטר, ללא שינוי מחודש קודם.
קיים קשר בין מחירה העולמי של חבית נפט למחיר הבנזין בארץ, אך לא מדובר ביחס של 1:1, משום שמחיר הבנזין בארץ נקבע ע"י מספר מרכיבים ובעיקר ממסים. הרכיב הראשון הקובע את מחיר הדלק הוא מחיר הבנזין הבינלאומי שנקבע בארבעת ימי המסחר האחרונים של כל חודש בבורסת הדלקים Lavera שבצרפת.
עם זאת, בניגוד לארה"ב למשל, רכיב הבנזין הבינלאומי מהווה רק 35% ממחיר הבנזין הסופי בתחנות הדלק. הרכיב השני הינו הבלו - מס שנקבע על ידי האוצר ומוטל בנוסף לבנזין, גם על הסולר ודלקים נוספים. הבלו, ששיעורו צמוד למדד, מהווה כ-41% ממחיר הבנזין.
רכיב נוסף הינו מרווח השיווק של תחנות הדלק ושגם הוא קבוע גם כן (כ-9% ממחיר הבנזין). על שלושת רכיבים אלה מוטל המע"מ המשולם על כל עסקת רכישת בנזין בשיעור של 18%. יוצא, אם כך, שעל מחיר הבנזין שמכיל את מס הבלו אנו משלמים גם מע"מ, וכך מהווה המע"מ מס על מס.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.