צ'ק פוינט מסכמת את 2014 עם תוצאות טובות, ומדווחת על הרחבת תוכנית הרכישה העצמית של המניות שלה. החברה, ספקית פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 14.4 מיליארד דולר.
ברבעון הרביעי, הכנסות החברה צמחו ב-8.7% בהשוואה לרבעון המקביל לכ-421 מיליון דולר, ובכך צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים ואת התחזיות שמסרה בעבר. הצמיחה נרשמה גם במכירות המוצרים והרישיונות (5.9%), הן במכירות קו מוצרי ה-Blades - מודול האבטחה החדש יותר של החברה, שנמכר כמנוי שנתי ללקוח (19.5%) והן בעדכוני תוכנה ותחזוקה (7.5%).
לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הרבעוני ירד ב-4.3% לכ-186 מיליון דולר, אך הרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול הוצאות רישום האופציות לעובדים והוצאות חשבונאיות נוספות, עלה ב-5.5% לכ-203 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.07 דולר, 2 סנטים מעל תחזיות השוק וקרוב לרף העליון של תחזית החברה.
ב-2014 כולה, ההכנסות צמחו ב-7.3% והתקרבו ל-1.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי GAAP הסתכם בכ-660 מיליון דולר, עלייה של כ-1% מ-2013. הרווח Non-GAAP צמח ב-4.4% ל-715 מיליון דולר, שהם 3.72 דולר למניה. הוצאות רישום התגמולים מבוססי ההון לעובדים ב-2014 הסתכמו ב-63.2 מיליון דולר.
"התוצאות מאוד יפות ואנחנו מאוד גאים בהן. היה לנו גם רבעון רביעי טוב וגם שנה טובה", אמר היום גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, במסיבת עיתונאים במשרדי החברה בת"א.
בחודשים האחרונים עלו לכותרות הפרות אבטחה כגון זו של סוני והסרט על צפון קוריאה, ודליפת אלבומים של זמרים לרשת. לדברי שויד, יש לכך השפעה על פעילות החברה. "ב-2013 ראינו התקפות בתחום הקמעונאות וב-2014 ראינו התקפות דומות. כשמתגלה התקפה זה לא סוף פסוק - להפך. הן ממשיכות וגורמות נזק רב, בשיטות דומות. ראינו ב-2014 עלייה בדרישה למוצרים, ובתחום הקמעונאות היו לנו הצלחות גדולות. חברות לא מחליפות אסטרטגיית אבטחה תוך יום, אבל רואים השפעה ופרויקטים כתוצאה מהעלאת המודעות שיוצרות ההתקפות האלה".
לדבריו, ההתקפות האחרונות חרגו מהאקרים "רגילים" והפכו גם למאבקים בין מדינות. "בסוף כל חברה אחראית להגן על עצמה. היו עשרות התקפות בפרופיל גבוה, אבל כמות ההתקפות אינסופית", אומר שויד.
ברבעון הרביעי צ'ק פוינט ייצרה 210 מיליון דולר ובסוף השנה היו לה כמעט 3.7 מיליארד דולר במזומנים והשקעות. השימוש לחלק מהכסף מגיע כאמור מהרחבת תוכנית הרכישה העצמית (buy back). צ'ק פוינט תרכוש מדי רבעון מניות בהיקף שיגיע עד 250 מיליון דולר - 25% יותר מהסכום הנוכחי - וסך התוכנית תגדל עד ל-1.5 מיליארד דולר.
ב-2014, צ'ק פוינט הוציאה 765 מיליון דולר על רכישה עצמית של מניות, במחיר ממוצע של 68.3 דולר (מחיר השוק הנוכחי הוא כ-77.1 דולר). מ-2003, צ'ק פוינט רכשה מניות של עצמה בלא פחות מ-3.8 מיליארד דולר.
"נשמח לרכוש חברות אחרות ואנחנו ממשיכים להסתכל על זה, אבל יש לנו מספיק מזומנים גם לזה וגם להגדיל את ה-buy back", אמר שויד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.