בשנת 2014 עמד מספר הנסיעות ברכבת ישראל על כ-48.5 מיליון, גידול של כ- 7.5% לעומת שנת 2013 (45.1 מיליון נסיעות). כך עולה מסיכום השנה שעברה של הנהלת רכבת ישראל. ברכבת מציינים כי הדבר נובע משיפור השרות, פתיחת קווים חדשים והגברת התדירות והדיוק.
באמצע חודש יוני יצאה הרכבת בלו"ז חדש ששינה לחלוטין את אופן הפעלת הרכבות, מזה 16 שנה. לוח הזמנים כלל תוספת של עשרות רכבות, שינוי של שעות הפעלתן ויצירת עקביות בשעות. בחודשים נובמבר ודצמבר, שהיו החודשים המייצגים הראשונים לאחר היציאה ללו"ז החדש (לאחר מבצע 'צוק איתן', החופש הגדול והחגים) נרשם שיא חדש של מספר נוסעים יומי, שעמד על 196 אלף נסיעות.
עוד מציינים בהנהלת הרכבת כי ממוצע דיוק הרכבות ב-2014 עמד על כ-95% וזאת ביחס לכ-93% דיוק ב-2013, 90% ב-2012 וכ-87% דיוק ב-2011.
ההובלה ברכבת גדלה בכ-12% בהשוואה לשנת 2013. רכבת ישראל שינעה כ-7.5 מיליון טון, לעומת כמות של 6.7 מיליון טון ב-2013.
בנוגע לפיתוח התשתיות מציינים ברכבת כי 2014 אופיינה בעבודה מאומצת לקידום הקווים החדשים והיערכות שדרוג תחנות רכבת ותיקות: נמשכו העבודות בקו רכבת הנגב והושלם שדרוג קו המטענים באזור חלץ. לצד זה, החלה רכבת ישראל בהיערכות להקמת תחנת הרכבת 'ספיר' בנתניה ובעבודות לשדרוג 6 תחנות רכבת ותיקות.
בקו המהיר לירושלים הושלמה כרייתן של כל המנהרות בקו, כולל צמד המנהרות הארוכות בארץ, באורך של כ-11.6 קילומטרים כל אחת. לצד זה, הסתיימו מרבית העבודות ההנדסיות לצורך הנחת המסילות בקו ופורסם מכרז המערכות (מסילות ותקשורת).
במהלך 2014 נקלטו ברכבת ישראל 72 קרונות דו-קומתיים נוספים, המותאמים לעידן החשמלי, שהוסיפו כ- 9,000 מקומות ישיבה חדשים. לצידם, נקלטו 12 קטרים חדישים מדגם Euro3200.
לדברי בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל: "תוצאות 2014 מוכיחות שניהול מאוזן, לצד מימוש יעדי השירות ובכללם אחוזי הדיוק, הזמינות, האמינות והניקיון הביאו לעלייה בשביעות רצון הנוסעים, לעלייה בביקושים ולרווחיות".
"בפני החברה עומדים עדיין אתגרים רבים" המשיך צפריר, "הנפקת אגרות החוב, השלמת הקו המהיר לבירה, פרויקט החשמול והמשך הפעילות המואצת לשיפור השירות. בחמשת השנים הקרובות רכבת ישראל תמשיך לצמוח לקראת הכפלת כמות הרכבות ל-860 רכבות ביממה, שתשרתנה כ-70 מליון נוסעים בשנה, ויציבו את איכות השירות שתינתן לתושבי מדינת ישראל, בשורה אחת עם חברות הרכבות הגדולות והמשמעותיות בעולם".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.