וול סטריט ננעלה בעליות; פלוריסטם צנחה ב-16.4%

אקסון מובייל עקפה התחזיות - המניה עלתה ■ מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור עמד על 53.5 נק' לעומת צפי לקריאה של 54.1 נקודות

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

יום מסחר תנודתי בוול סטריט (ב') ננעל בעליות שערים במדדים, לאחר פרסום מדד ISM ונתוני מאקרו נוספים. גם הדוחות הכספיים שממשיכות החברות לפרסם השפיעו על המסחר.

"חודש ינואר סימן פתיחת שנה שלילית וחודש שני בסנטימנט של תנודתיות גבוהה", מציין אלעד שמש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס. "חלק ניכר בעקבות מימוש רווחים, שיקולי מס והתאמת תיקי המשקיעים לאחר שנה חיובית. במקביל המשקיעים ממשיכים ליהנות מנתוני מאקרו חיוביים אשר מבססים את עוצמתה של הכלכלה האמריקאית. השבוע ימשיך מצעד המדווחות בוול סטרייט אשר ישפיעו על הסנטימנט במקביל לקצב הולך וגדל של הנפקות חדשות אשר מסמלות את עוצמתם של השווקים".

באירופה, החשש המרכזי הוא מפני ממשלת השמאל החדשה ביוון. היום פנתה הממשלה לבנק המרכזי האירופי וביקשה כי ימשיך להזרים כספים לבנקים הדועכים של המדינה. ראש ממשלת יוון אף ציין כי בכוונת הממשלה להגיע להסכם עם הנושים לכל היותר עד חודש מאי השנה. זאת, חרף הצהרותיה של קאנלצרית גרמניה אנגלה מרקל, שאמרה כי אין סיבה לקצץ בחובות של יוון.

בזירת המאקרו פורסמו היום ב-15:30 נתוני ההוצאות וההכנסות של משקי הבית האמריקאיים. ההוצאות ירדו ב-0.3% לעומת צפי לירידה של 0.1% ואילו ההכנסות עלו ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%.

ב-16:45 פורסם מדד מנהלי הרכש (ISM) בתחום הייצור, שעמד על 53.5 נק' בינואר לעומת צפי לקריאה של 54.1 נקודות, ולעומת קריאה קודמת של 53.7 נקודות. עוד פורסם נתון מדד ההוצאה על תשתיות ובנייה שגדלה ב-0.4% בדצמבר.

אקסון מובייל היכתה התחזיות

ענקית האנרגיה אקסון מובייל דיווחה לפני הפתיחה על רווח של 1.56 דולר למניה ברבעון האחרון לעומת 1.91 דולר למניה ברבעון המקביל ב-2013 ולעומת צפי לרווח נקי של 1.34 דולרים למניה. ביום שישי דיווחה שברון על צניחה ברווחים ברבעון הרביעי, לרמה הנמוכה ביותר מאז 2009, בעקבות קיצוץ חד בהוצאות בעקבות הצניחה במחירי הנפט. הרווח למניה צנח ל-1.85 דולר.

אינטל רוכשת את חברת לנטיק (Lantiq) הגרמנית אשר מפעילה בישראל מרכז פיתוח ופועלת בתחום הצומח של "האינטרנט של הדברים". סכום העסקה לא פורסם אך הוא צפוי להסתכם, להערכת גורמים בשוק, בכמה מאות מיליוני דולרים. ככל הנראה, העובדים של לנטיק בישראל, כמאה במספר, יצטרפו לאינטל בעקבות העסקה.

אפל בלטה במסחר לאחר שהמניות שלה חצו ביום שישי את רף ה-120 דולר וטיפסו לשיא כל הזמנים.

חברת פוטומדקס הודיעה היום על מכירת חברת הבת שלה LCA-Vision לחברת Vision Acquisition עבור 40 מיליון דולר במזומן. בנטרול התאמות הון חוזר והוצאות שכר טרחה ליועצים, פוטומדקס תכיר בהכנסה של כ-35.3 מיליון דולר נטו. נושי החברה המובטחים ביחד עם דירקטוריון החברה אישרו את המכירה אשר נכנסה לתוקפה ב-31 בינואר 2015.