נעילה מעורבת בבורסות אירופה לאחר נתוני מאקרו

מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים בגוש האירו טיפס ל-57.2 נקודות, מעל הצפי בשוק ■ טוקיו הובילה עליות באסיה עם זינוק של כ-2% במדד הניקיי

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע נתוני מאקרו, ולאחר שהמדדים בוול סטריט עברו לעליות.

צחי ליבוביץ', מנהל השקעות ראשי באימפקט בית השקעות, מציין בסקירה שפרסם כי ההרחבה הכמותית באירופה, מהלך עליו התבשרנו לאחרונה אשר אומץ ע"י הבנק המרכזי האירופאי בראשותו של מריו דראגי, גורמת לירידות חדות בתשואות האג"חים הממשלתיות באירופה.

אתמול, לראשונה, ירדו התשואות על אג"ח ממשלת גרמניה ל-10 שנים (0.3%) מתחת לתשואות אג"ח ממשלת יפן לאותה התקופה (0.35%). החשש הגדול הוא כרגע שאירופה תעבור "יפניזציה". "אנו מעריכים כי בטווח הקרוב, לנוכח ירידת התשואות החדה באירופה, נמשיך לראות את המגמה של ירידת תשואות גם באג"ח האמריקאיות והתחזקות שער הדולר לעומת יתר המטבעות", אומר ליבוביץ'.

בזירת המאקרו פורסם היום בגוש האירו מדד מנהלי הרכש בתחום השירותים לחודש ינואר, שהצביע על קריאה של 57.2 נקודות, מעל הצפי בשוק שעמד על 52.2 נקודות לאחר קריאה בשיעור זהה בדצמבר.

המכירות הקמעונאיות בגוש האירו טיפסו בינואר ב-0.3% לאחר עלייה של 0.7% בדצמבר.

יום המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה חיובית לאחר עליות חדות שנרשמו אתמול בוול סטריט. טוקיו הובילה עם זינוק של כ-2% במדד הניקיי.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל אתמול בעליות שערים של יותר מ-1% במדדים המובילים, זאת ברקע למגמה חיובית שחתמה את המסחר בבורסות אירופה וזינוק חד במחירי הנפט.

הנפט המשיך במסע ההתאוששות שלו אתמול לאחר שנפל לשפל של שנים. הנפט מסוג WTI ננעל בעלייה של כ-7% והתבסס ברמה של 53 דולר לחבית, הרמה הגבוהה ביותר השנה. הנפט מסוג ברנט טיפס בכ-6% לרמה של 58 דולר לחבית. זאת בצל הודעת ענקית האנרגיה BP על פיה היא מקצצת 13% בהשקעות שלה, החברה העריכה כי תפוקת הנפט תצנח בקרוב ומחיר הזהב השחור יזנק שוב לרמה של 100 דולר לחבית אך זה יקח הרבה זמן. היום נסחר הנפט בירידה של 0.5% לחוזה ברנט.

בורסת אוסטרליה ממשיכה בהתקדמות ועולה לשיא של 7 שנים לאחר שאתמול חתך הבנק המרכזי במדינה במפתיע את הריבית ב-0.25% ל-2.25%.

מניות האנרגיה והכרייה המשיכו בהתקדמות על רקע עליית הנפט. BHP ביליטון עלתה בכ-4% וסאנטוס הוסיפה לערכה 3.5%.

בטוקיו זינקה מניית Mitsubishi UFJ Financial Group על רקע תוצאות טובות מהצפי ברבעון האחרון.