נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט צלל בכ-8.7% לכ-48.5 ד'

סקר ה-ADP הראה כי נוספו 213 אלף משרות חדשות לסקטור הפרטי ■ מדד מנהלי הרכש (ISM) עלה ל-56.7 נקודות ■ סטייפלס רוכשת את אופיס דיפו תמורת 6.3 מיליארד דולר ■ דיסני הגיבה בחיוב לדוחותיה הכספיים

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות, לאחר שהבנק המרכזי האירופאי הודיע כי לא יקבל מיוון ערבויות בדמות אג"ח ממשלתיות שלה, ומחק בכך את העליות במדדים לקראת נעילת המסחר. זאת, לאחר שבורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, ולאחר פרסום נתוני מאקרו בארה"ב. במוקד עומדים גם מחירי הנפט, שחזרו היום לרדת לאחר הזינוק בימים האחרונים.

אתמול כאמור ננעל המסחר בעליות של יותר מ-1%, כאשר מחירי הנפט זינקו ב-7% ל-53 דולר לחבית, הרמה הגבוהה ביותר מתחילת השנה.

היום, לאחר שפורסם כי מלאי הנפט בארה"ב עלה יותר מהצפוי - ב-6.3 מיליון חביות (לעומת הצפי ל-4 מיליון), הנפט מתקן מטה וה-WTI נפל בכ-8.7% ל-48.45 דולר לחבית. הנפט מסוג ברנט יורד ב-6% ונסחר סביב 54.4 דולר לחבית. הרקע: חברות רבות - בהן בריטיש פטרוליום ושברון - הודיעו על קיצוצים משמעותיים בהשקעות שלהן, מה שעשוי לסלול את הדרך לירידה בתפוקת הנפט ( 51.45 -3.02% )בעתיד ועלייה במחיר.

3 סיבות שבגינן הנפט עשוי להמשיך ולזנק

"ימי המסחר האחרונים מתאפיינים בעיקר בתנודתיות גבוהה כאשר נתוני המאקרו תומכים ברקע לחוסר וודאות מתמשך בנושא סביבת הריבית ועתיד גוש האירו", מציין אלעד שמש, האסטרטג הראשי של קולמקס. "בימים האחרונים ניתן להצביע על הערכות המשקיעים, ובעיקר המוסדיים לתחילתו של מהלך חדש בשווקים".

מכיוון יוון הגיעו הערב חדשות: הבנק המרכזי האירופאי הודיע הערב כי הוא לא יקבל אג"ח ממשלתיות של יוון כערבונות. בהודעת הבנק נמסר כי "ההחלטה מבוססת על העובדה שאין זה אפשרי כרגע להניח שיהיה ניתן לסיים בהצלחה את הבחינה של התוכנית, והיא מבוססת על החוקים הנוכחיים של מערכת גוש האירו".

בזירת המאקרו פורסם היום סקר ה-ADP לחודש ינואר, הבוחן את מספר המשרות שנוספו בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות). הסקר הראה כי בינואר נוספו בסקטור הפרטי 213 אלף משרות, פחות מהצפי שעמד על 224 אלף משרות. זאת, לאחר תוספת של כ-241 אלף משרות בדצמבר.

עוד פורסם מדד מנהלי הרכש של ISM בתחום השירותים, שטיפס בינואר ל-56.7 נקודות, לעומת צפי ל-56.2 נקודות. זאת, לאחר קריאה של 56.2 נקודות בחודש דצמבר.

עכשיו זה רשמי. ענקית הציוד המשרדי סטייפלס רוכשת את המתחרה הגדולה שלה אופיס דיפו תמורת 6.3 מיליארד דולר. ע"פ תנאי העסקה, בעלי המניות של אופיס דיפו יקבלו עבור כל מניה שבה הם מחזיקים 7.25 דולרים במזומן ו-0.2188 מניות של סטייפלס. העסקה מגלמת שווי של 11 דולר למניה לאופיס דיפו, פרמיה של 44% על מחיר סגירת המניה ב-2 בפברואר, המועד הראשון שבו פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל" על קיום מגעים בין שתי החברות.

מניית וולט דיסני ריכזה היום עניין רב לאחר הדוחות המוצלחים שפרסמה אתמול.

ג'נרל מוטורס דיווחה על זינוק של 91% ברווח הנקי ל-1.19 דולרים למניה ברבעון הרביעי של 2014, מעל הצפי בשוק שעמד על 83 סנט למניה. ההכנסות הרבעוניות ירדו מעט ל-39.6 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 40.5 מיליארד דולר. החברה הודיעה כי תגדיל את הדיבידנד ב-20% ל-36 סנט למניה, החל מהרבעון השני של השנה.

מניות האנרגיה וביניהן שברון ואקסון מובייל ריכזו עניין גם כן ברקע התנודתיות במחירי הנפט.

חברת קליקסופטוור הישראלית, ספקית של פתרונות ניהול כוח אדם נייד ואופטימיזציה של מערך שירות דיווחה היום על גידול של 12% בהכנסות הרבעוניות לרמת שיא של 34.5 מיליון דולר. ההכנסות השנתיות טיפסו ב-22% לשיא של 126.2 מיליון דולר, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2013.החברה הפתיעה גם בשורה התחתונה ודיווחה על רווח נקי non-GAAP של 3.6 מיליון דולר או רווח נקי למניה בדילול מלא של 11 סנט.