וול סטריט ננעלה בעליות של מעל ל-1%; טבע הוסיפה 2%

מחיר הנפט מסוג WTI עלה ב-4.2% ל-50.48 דולר לחבית ■ תביעות האבטלה השבועיות עלו פחות מהצפוי ■ פייזר רוכשת את הוספירה תמורת 16 מיליארד דולר ■ דוחות מעורבים לטבע, נייס עקפה את התחזיות

וול סטריט / צילום: משה גולן
וול סטריט / צילום: משה גולן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים של מעל ל-1% במדדים המובילים. זאת, על רקע עליית מחירי הנפט היום ונעילה שלילית בבורסות אירופה. לפני הפתיחה פורסמו מספר נתוני מאקרו ודוחות כספיים חשובים.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים בצל ירידה של כ-9% במחירי הנפט, לאחר שפורסם כי מלאי הנפט בארה"ב עלה יותר מהצפוי - ב-6.3 מיליון חביות.

היום עלה מחיר הנפט מסוג WTI ב-4.2% ל-50.48 דולר לחבית. הברנט עולה ב-4.6% ל-56.6 דולר.

סוכנות בלומברג מדווחת היום כי לממשלת יוון ייגמר הכסף תוך 3 שבועות. הדיווח מתפרסם יום לאחר הודעת הבנק המרכזי האירופי כי הוא יפסיק לקבל אג"ח ממשלתיות של יוון כערבונות, הודעה שהקפיצה את ריביות ההלוואות היום ביוון ודוחפת אותה צעד נוסף לקראת כאוס כלכלי. אביחי שורצקי, האסטרטג הראשי של IBI, מציין כי ההודעה של הבנק המרכזי דוחפת את ריביות ההלוואות ביוון מעלה בכ-1.5% בממוצע.

לפי הדיווח היום בבלומברג, כספי הסיוע שיוון מקבלת בשנים האחרונות מה"טרויקה" (גוף המשותף לבנק המרכזי האירופי, קרן המטבע הבינלאומית והנציבות האירופית) יפסיקו להגיע בסוף החודש. זאת, על רקע דרישותיו של רה"מ הטרי אלכסיס ציפרס לבצע "תספורת" לנושים ולהפסיק את מדיניות הצנע שכפתה אירופה על יוון.

"ברור שהשווקים מגיבים באופן מוגזם לחדשות מיוון", מציין פטר גרני, מנהל השקעות ב-Saxo Bank. "אם לשפוט על סמך שוק האג"ח, השווקים רואים את יוון כמקרה מבודד שאינו יתפשט לכל גוש האירו". בכל מקרה, השווקים דרוכים מאחר שע"פ הערכות ליוון יגמרו המזומנים כבר בסוף חודש מארס.

האנליסט ה"דובי" של סוסייטה ז'נרל, אלברט אדווארדס, מזהיר כי התשואה על אג"ח אמריקאיות ל-10 שנים יגיעו לפחות מ-1% בשנתיים הקרובות. כמו כן, הוא מאמין כי המניות ירדו מתחת לרמות של 2009. "אני עדיין משוכנע ששוקי המניות בעולם יקרעו לגזרים בהאטה הכלכלית הבאה, שתוכיח שוב שהבנקים המרכזיים ניפחו עוד בועה פיננסית ענקית ולא יציבה", הוא טוען. "השוק בטוח מדי שארה"ב נמצאת באביב של ההתאוששות הכלכלית שלה, בעוד שאני מאמין שאנחנו כנראה בסתיו".

בזירת המאקרו פורסם היום המאזן המסחרי, שהצביע במפתיע על התרחבות הגירעון המסחרי לרמה של 46.6 מיליארד דולר בדצמבר, בעוד קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על צמצום הגירעון ל-38.2 מיליארד דולר, לעומת גירעון מסחרי של 39 מיליארד דולר בנובמבר.

במקביל, פורסמו נתוני תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-31 בינואר, שטיפסו ב-11 אלף לרמה של 278 אלף, בעוד בשוק ציפו לעלייה חדה יותר לרמה של 287 אלף, לעומת 267 אלף תביעות בשבוע הקודם.

דוחות מעורבים לטבע, עסקת ענק לפייזר

טבע פרסמה לפני פתיחת המסחר את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2014 ודיווחה על הכנסות של 5.2 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.31 דולר. בשוק ציפו מענקית התרופות הישראלית להציג רווח של 1.31 דולר למניה על הכנסות של 5.16 מיליארד דולר.

עסקת ענק: חברת התרופות פייזר הודיעה כי תרכוש את יצרנית התרופות Hospira תמורת 16 מיליארד דולר. מחזיקי המניות של הוספירה יקבלו 90 דולר למניה במזומן, פרימיום של כ-39% ממחיר סגירת המניה אתמול.

נייס דיווחה היום על תוצאות חזקות לרבעון הרביעי ולשנת 2014 כולה. ההכנסות ברבעון גדלו ב-8.8% ל-294.1 מיליון דולר, לעומת 270.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2013. ההכנסות בשנת 2014 גדלו ב-6.6% לכ-1.01 מיליארד דולר, לעומת 949.3 מיליון דולר בשנת 2013.

טוויטר צפויה לדווח לאחר הנעילה על רווח נקי של 6 סנט למניה, בעוד גופרו תדווח ע"פ התחזיות בשוק על רווח נקי של 70 סנט למניה. לינקדין צפויה לדווח על רווח נקי של 53 סנט למניה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]