מרטין סורל, יו"ר קבוצת הפרסום הבינלאומית WPP, ייפגש בישראל עם בכירים בקבוצת אדלר-חומסקי.
כפי שנחשף ב"גלובס", בחודשים האחרונים עלתה שוב על הפרק האפשרות שקבוצת WPP תרכוש מניות בסוכנות הפרסום אדלר-חומסקי. הצדדים אמנם טרם החלו לפרט את נתוני העסקה, ומדובר בקווי מתאר של מתווה כללי, אך בקבוצת WPP כבר נחשפו לחלק מהנתונים על ביצועי המשרד, כדי שאפשר יהיה להתקדם במשא-ומתן.
סורל יציג בפני אנשי אדלר-חומסקי את המתווה הריאלי בעיניו, אך עם זאת אין מדובר בצעד מכריע במשא-ומתן בין הצדדים או משהו המבשר על עסקה קרובה, שכן על-פי ההערכות הדרך לשם עדיין ארוכה.
סורל לא הגיע לישראל באופן מיוחד כדי לפגוש את נציגי אדלר-חומסקי, והפגישות עימם הן חלק מביקורו השנתי הקבוע בישראל מזה 5 שנים, בו הוא מקיים ארוחת צהריים לכל בכירי החברות-הבנות בקבוצה בישראל.
איל חומסקי, השותף הבכיר באדלר-חומסקי, מנסה לקדם מהלך שיקשור בין קבלת נתח מהמניות במשרד לבין הקמת קרן השקעות בסטארט-אפים, שבה יהיו שותפים המשרד ו-WPP. חומסקי הציע כי WPP תשקיע 100 מיליון דולר בהקמת הקרן, ובתמורה יוקצו לה חלק ממניות המשרד. היתרה אמורה להתחלק על-פי הנוסחאות הרגילות של מכפילים המקובלות בענף.
סורל מתעניין מאוד בסטארט-אפים וטכנולוגיה, ואלה הם נושאים עליהם הוא שם דגש גם בביקורים קודמים שלו, לכן יש להניח כי בפגישות עם בכירי אדלר-חומסקי יהיה לו מה להגיד גם על מתווה כזה.
מספר זרועות בישראל
לקבוצת WPP יש בישראל מספר זרועות: בתחום הפרסום היא כוללת את y&r ישראל (לשעבר שלמור-אבנון-עמיחי), שנמצא בבעלות מלאה של הקבוצה; את JWT ישראל, שבו מחזיקה הסוכנות הבינלאומית ב-75% מהמניות; ואת משרדי הפרסום אדלר-חומסקי ופוגל-אוגילבי, הקשורים עמה בהסכמי ייצוג. בנוסף מחזיקה WPP ב-75% ממניות חברת המדיה יוניון, וכן היא קשורה בהסכמי ייצוג עם משרדי יחסי הציבור שטרן-אריאלי וטריוואקס.
בקבוצת WPP בחרו שלא להתייחס לידיעה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.