ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא משקיעה 590 מיליון דולר ביצרנית הסמארטפונים הסינית - מייזו (Meizu). מדובר בניסיון של עליבאבא להכניס רגל לתחום מכשירי ציוד הקצה הסלולריים באמצעות השקעה רצינית בתחום, אולם כזו המספקת לה מניות מיעוט במייזו.
חברת מייזו היא שחקנית קטנה בשוק הסלולר הסיני עם נתח שוק של רק 2%. מולה ניצבות חברות סיניות גדולות כמו: שיאומי, וואווי ו-ZTE. מייזו מוכרת את הסמארטפונים שלה כבר מספר שנים בישראל דרך היבואנית רשת באג. מחירי המכשירים שלה עומדים על כ-1,500 עד 2,000 שקל, ונחשבים לנמוכים יחסית לעומת החומרה החזקה שהחברה מציעה. הדגם האחרון של מייזו - MX4 Pro - הצליח למכור 6.7 מיליון יחידות במכירה המוקדמת במזרח, כאשר הדגם הקודם הגיע למכירות של 7 מיליון יחידות בזמן המכירה המוקדמת.
בעליבאבא מעוניינים לקדם את מערכת ההפעלה שלהם לסמארטפונים Aliyun דרך הסמארטפונים של מייזו, בעוד שמייזו תוכל למכור את המכשירים שלה בערוצים של עליבאבא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.