נשים וספורט: לא מה שחשבתם

הן מוציאות 112 דולר בשנה על רכישת כרטיסים לאירועי ספורט, 133 דולר על מרצ'נדייז, 17% מהן "מתעניינות מאד" בספורט, בסין הן הכי אוהבות כדור נוצה - בעוד האמריקאיות מעדיפות דווקא פוטבול ■ מחקר חדש של סוכנות Repucom

אוהדת נבחרת ברזיל בכדורגל / צלם: רויטרס
אוהדת נבחרת ברזיל בכדורגל / צלם: רויטרס

נשים מוציאות 112 דולר בשנה בממוצע על רכישת כרטיסים לאירועי ספורט ו-130 דולר בגין מוצרי מרצ'נדייז הקשורים לאותם אירועים - לעומת 133 דולר שמוציאים גברים על כרטיסים ו-161 דולר על מרצ'נדייז; ההתעניינות הנשית בספורט עולה ככל שחולף הזמן: 17% מהנשים מתחת לגיל 50 "מתעניינות מאד" בספורט, לעומת 12% בקרב בנות 50 ומעלה, כאשר 31% מתחת לגיל 50 "מתעניינות" בספורט (24% מעל גיל 50). כל אלו הם רק טפח קטן מנתונים שהפיקה סוכנות Repucom ממחקר מקיף על נשים בספורט, שהתבצע בקרב 24 מדינות מפתח מרחבי העולם, מאירופה, אמריקה ואסיה.

בקרב כל השווקים שנבדקו, 69% מהגברים צופים בספורט בטלוויזיה, לעומת 43% מהנשים. המדינות בהן נמצאו הפערים הכי גדולים בפרמטר הזה הן ארה"ב, פולין ודנמרק; באיחוד האמירויות, רוסיה וברזיל מידת העניין של שני המינים בצפייה באירועי ספורט בטלוויזיה הרבה יותר קרובה.

בבריטניה הספורט הכי פופולרי בקרב נשים הוא טניס, ורק אחר-כך מגיע הכדורגל (מקום שלישי: אתלטיקה). אצל הגברים בממלכה הסדר הוא כדורגל, טניס, ואז ספורט מוטורי. בארה"ב אין מחלוקת על דבר אחד: הפוטבול מעל כולם, גם אצל גברים וגם אצל נשים - וכך גם הענפים 2 ו-3 בעניין שהם מייצרים לשני המינים - בייסבול וכדורסל. בסין נשים הכי אוהבות כדור נוצה - בעוד הגברים מתחברים הכי הרבה לכדורסל.

84% מהנשים מתחת לגיל 30 משתמשות במחשב לפחות פעם בשבוע על מנת להתעדכן בנושאים שונים הקשורים לספורט, לעומת 89% מהגברים. באותה קבוצת גיל, ההתעדכנות על ספורט דרך הסלולר עומדת על 75%-71% לטובת הגברים; בטלוויזיה: 52%-43%.

המחקר מצא גם מי הן הספורטאיות ההווה או העבר שהן הכי "MARKETABLE" (שניתן להפיק מהן את הערך השיווקי הגבוה ביותר), בכל אחת מהמדינות שנבדקו במחקר, באמצעות מדד שבוחן שמונה פרמטרים שונים על כל ספורטאית. דוגמאות? בגרמניה תפסה את הבכורה הטניסאית לשעבר שטפי גראף; בארה"ב הטניסאית ונוס וויליאמס; בברזיל הכדורגלנית מרתה; ברוסיה - הקופצת במוט ילנה איסינבייבה; דווקא באוסטרליה לא נבחרה ספורטאית מקומית - אלא הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס, אחותה של ונוס.